تبریز؛

میانگین فضای ورزشی مدارس آذربایجان شرقی پایین تر از میانگین کشوری

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی گفت: در حالیکه استاندار میانگین فضای ورزشی برای هر دانش آموز باید 1متر باشد این مقدار در استان 28صدم مترمربع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صادقی در مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه ای در ملکان افزود: ضروری است دستگاههای زیربط  مثل شهرداریها ،اداره ورزش وجوانان وسایر دستگاههای دولتی در این خصوص به کمک آموزش و پرورش استان بشتابند.

وی با بیان اینکه امسال 10پروژه ورزشی در مناطق ونواحی آموزش وپرورش استان در حال احداث است اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار و بهره برداری از این پروژه ها سرانه فضای ورزشی استان به 30 صدم مترمربع افزایش خواهدیافت.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان در ادامه از اجرای طرح مدرسه قهرمان خبرداد وافزود :با اجرای این طرح هر مدرسه ای در مسابقات ورزشی برنده می شود.

بصورت مستقیم به مراحل استانی وکشوری راه می یابد ودر صورت موفقیت به عنوان نماینده کشور در مسابقات آسیایی وجهانی شرکت می کند.

در این مراسم فرماندار ملکان نیز با اشاره به کمبود فضای ورزشی مدارس در این شهرستان میانگین آنرا پایین تر از استانی وکشوری دانست وگفت: در حالیکه میانگین فضاهای ورزشی دانش آموزان استان  28صدم مترمربع است این رقم در این شهرستان کمتراز 20صدم مترمربع است.

جهانگیر اسکندرزاده افزود: این میانگین در زمینه بانوان نیز حتی به کمتر از 10صدم متر

مربع نیز نمی رسد.

وی تصریح کرد:برای  بیش از 20هزار نفر دانش آموز شهرستان تنها 4باب سالن ورزشی وجود دارد که بایستی این تعداد به 15باب افزایش یابد.

 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.