طلا: آیا افزایش قیمت کالاهای دخانی منجر به کاهش مصرف آن می شود؟

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از قاچاق 24 میلیارد نخ سیگار برابر با ( 48 کیلومتر تریلی پشت سر هم ) به صورت سالانه به ایران خبر داد.

حسین طلا عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش قیمت کالاهای دخانی به منظور کاهش مصرف آن اظهار کرد : با توجه به اینکه سالانه 24 میلیارد نخ سیگار قاچاق وارد کشور می شود ، این سوال مطرح است که آیا  افزایش قیمت کالاهای دخانی منجر به کاهش مصرف آن یا سود بیشتر قاچاقچیان خواهد شد؟

وی تصریح کرد : عوارض و مالیات اگرچه موجب افزایش کالای قانونی می شود اما از سوی دیگر حاشیه سود قاچاق را نیز بالا می برد که این امر منجر به بالا رفتن مصرف کالاهای دخانی و کاهش سلامت جامعه خواهد شد.

طلا ادامه داد : ورود کالاهای قاچاق موجب عدم تحقق پیش بینی های درآمد دولت می شود که گاهی با برند های تقلبی و تاریخ گذشته نیز به سونامی سرطان در کشور دامن می‌زند.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : اگر بخواهیم کالاهای قانونی را با عوارض و مالیات بالا و با هدف کاهش مصرف دنبال کنیم باید ابتدا از ورود کالاهای غیر قانونی و قاچاق جلوگیری شود که در غیر این صورت جزء کمک کردن به قاچاقچیان محصولات دخانی نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار