ادعای پنتاگون: سامانه اس 400 تهدیدی برای پرواز هواپیماهای آمریکایی در سوریه محسوب نمی‌شود

پنتاگون مدعی شد استقرار سامانه موشکی اس 400 را در سوریه تهدیدی برای عملیات آمریکا در مبارزه با داعش قلمداد نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه راشاتودی، پنتاگون ادعا کرد استقرار سامانه موشکی اس- 400 در سوریه مانع ادامه فعالیت هواپیماهای آمریکایی در مبارزه با داعش نخواهد شد؛ اگرچه سبب دشوار شدن شرایط می شود.

"چارلز براون،" مسئول عملیات هوایی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی چهارشنبه در گفتگو با نشریه " ایر فورس تایمز" تصریح کرد: این مسأله سبب خواهد شد کمی اوضاع پیچیده شود؛ اما ما به فعالیتمان برای نابودی داعش ادامه می دهیم. براون همچنین تأکید کرد استقرار سامانه موشکی اس-400 در سوریه بطور کلی مانع عملیات هوایی آمریکا نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به توافق نظامیان روس و آمریکایی برای جلوگیری از برخورد در عملیات هوایی بر فراز سوریه گفت: ما ارتباط خوبی با روس ها داریم. "سرگئی شویگو،" وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرده بود این کشور در پایگاه "حمیمیم" سوریه سامانه ضد هوایی جدید اس- 400 را مستقر خواهد کرد. خبرگزاری فرانسه پیشتر به نقل از برخی مقامات آمریکایی که نامی از آنها نبرده بود اعلام کرد نظامیان این کشور از تصمیم روسیه برای استقرار سامانه اس- 400 در پایگاه هوایی خود در سوریه نگران هستند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار