50 نظامی آمریکایی برای آموزش مبارزان کرد وارد سوریه شدند

کمیته های هماهنگی نیروهای داخلی سوریه از ورود 50 نظامی آمریکایی به شهر عین العرب (کوبانی) واقع در شمال سوریه برای آموزش نیروهای کُرد خبر دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته هماهنگی نیروهای داخلی سوریه افزود: هدف از اعزام نظامیان آمریکایی به شمال سوریه آموزش یگان های کرد است و پیش از این نیز تعداد اندکی از نظامیان آمریکا وارد شهر قامشلی که کنترل آن در اختیار حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال سوریه قرار دارد، اعزام شده بودند.
منابع نظامی آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بودند که شماری از نیروهای ویژه آمریکا در قالب نیروهای مستشاری و نه عملیاتی وارد شمال سوریه خواهند شد.
در همین راستا جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفته بود، شماری نظامیانی که به سوریه اعزام خواهند شد، کمتر از 50 نفر خواهد بود و مأموریت آنها عملیاتی و جنگ با تروریست های داعش نخواهد بود.
اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه در حالی انجام می گیرد که عملیات نظامی روسیه علیه گروه های تروریستی در سوریه ادامه دارد و تلفات جانی و مالی سنگینی رابه تروریست ها وارد کرده است.
این درحالی است که پیش از این ترکیه درباره هر گونه افزایش توانمندیهای کردهای سوریه هشدار داده و حتی تهدید به مداخله نظامی نیز کرده بود.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار