گزارش بلومبرگ: داعش به دنبال اشاعه اسلام هراسی در اروپا است

بلومبرگ در گزارشی به افزایش اسلام هراسی در اروپا پس از حملات تروریستی پاریس و بهره بردن داعش از آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به آثار منفی حملات تروریستی پاریس بر زندگی مسلمانان اروپا به ویژه مسلمانان فرانسه پرداخت. در گزارش این سایت آمده است: حملات تروریستی داعش در پاریس موجب شد نوعی نفرت از اسلام در میان مردم فرانسه بوجود آید، آنها رفتارهای تهاجمی نسبت به مسلمانان در پیش گرفته‌اند و با برپایی تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی از مسلمانان می‌خواهند کشور را ترک کنند.

بلومبرگ در ادامه نوشت: هدف داعش از حملات تروریستی نیز دقیقا اشاعه همین اسلام هراسی میان شهروندان اروپایی است. آنها از این موضوع نفع می‌برند و از بدرفتاری با مسلمانان در راستای اهداف خود استفاده می‌کنند. 

یک زن مسلمان در پاریس شرح داد هنگام خروج از محل کار یک خودروی ون مقابل او ایستاد و او را دعوت به سوار شدن کرد. زمانیکه زن مسلمان از این کار اجتناب کرد با الفاظ رکیک راننده مواجه شد که او را تروریست خطاب قرار داده و فریاد می‌زد از کشور ما خارج شد. این زن مسلمان ترجیح داد به جای ایستادن و دفاع از خود، محل را سریعا ترک کند زیرا هر سخنی می‌گفت به خشونت‌گرایی متهم می‌شد.

باوجود اینکه کشورهای مسلمان و نهادهای اسلامی فرانسه از جمله نخستین گروه‌هایی بودند که حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند و اطمینان دادند اعمال داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و این گروه تروریستی را محکوم کردند؛ فقط در 7 روز پس از این حادثه 115 حمله علیه مسلمانان در اروپا گزارش شد. اغلب قربانیان زنان مسلمان بودند که به دلیل داشتن حجاب به راحتی دین و مذهب آنها قابل شناسایی بود. یک زن مسلمان در ایستگاه مترو نیوکاسل به سمت قطار هل داده شد، صورت این زن به دلیل برخورد با قطار به شدت آسیب دید.

داعش با برنامه‌ریزی دقیقی در حال اشاعه اسلام هراسی در اروپا و آمریکا است. در شرایطی که با مسلمانان در کشورهای غربی بدرفتاری شود، نوعی کینه و نفرت در دل آنها کاشته خواهد شد که گرایش آنها به عضویت در گروه‌های تروریستی را بیشتر می‌کند. زمانیکه مسلمانان در کشورهای اروپایی و آمریکایی امنیت نداشته باشند و هر روز با حملات ضد اسلامی مواجه شوند، داعش وارد عمل می‌شود و به آنها وعده زندگی راحت و ایمن تحت خلافت خودخوانده داعش را می‌دهند. داعش به مسلمانان این گونه القا می‌کند که آنها قادر به زندگی در اجتماع کفار نیستند. 

در این میان برخی مطبوعات نیز به آتش ماجرا دامن می‌زنند. پوشش جانبدارانه اخبار و اعلان مداوم هشدار نسبت به خطرناک بودن ورود پناهجویان مسلمان به اروپا، شانسی برای زندگی آرام پیروان اسلام در غرب باقی نگذاشته است. یک سوم از مردم انگلیس معتقدند مسلمانان دموکراسی لیبرال  غرب را در معرض خطر قرار می‌دهند. 38 درصد از آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند حتی اگر یک نامزد ریاست جمهوری ایده‌آل به آنها معرفی شود که مسلمان است، به او رای نخواهند داد. 

تمام این موارد دقیقا همان است که داعش می‌خواهد. به این ترتیب داعش هرگز با کاهش تعداد نیروهای داوطلب برای پیوستن به این گروه تروریستی مواجه نمی‌شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار