مهاباد؛

اجرای طرح چند معلمی برای اولین بار در مدارس شهر و روستاهای مهاباد

با اجرای نظام جدید آموزشی و اضافه شدن یک پایه ی تحصیلی به دوره ابتدایی ، در محتوای مواد آموزشی و نحوه تدریس دروس مقطع ابتدایی تغییرات اساسی به وجود آمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد؛ برای اولین بار،طرح چند معلمی برای پایه های پنجم و ششم ابتدایی در مدارس شهر و روستاهای مهاباد اجرا میشود.

اصلی ترین هدف این طرح ، افزایش کارایی تدریس ، یادگیری بهتر دانس آموزان و آماده کردن آنان برای ورود به مقطع متوسطه است.

حسین جهانبین معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مهاباد می گوید : با توجه به اینکه مقطع ابتدایی مانند دبیرستان به دو دوره سه ساله اول و دوم تقسیم شده است و دروس به مراتب تخصصی تر و سنگین تر شده اند ، برای تدریس دروس پایه های پنجم و ششم نیاز بود از معلمانی استفاده شود.که در دروس مورد نظر از تجربه و تخصص بیشتری برخوردارند

در طرح چند معلمی به جای آنکه تمام دروس پایه را یک معلم تدریس کند ، دروس آموزشی در گروههای جداگانه دسته بندی شده و هر گروه را یک دبیر تدریس میکند.

افسانه رشیدی مدیر یکی از مدارس ابتدایی مهاباد میگوید: مثلا درسهای گروه ریاضی را یک معلم ، درسهای گروه علوم را معلمی دیگر و درسهایی مانند مطالعات اجتماعی ، تفکر و پژوهش و هدیه های آسمانی را یک دبیر دیگر تدریس میکند.

در این طرح ، گروه درسی را هم خود معلم با توجه به توانایی و علاقه اش انتخاب می کند.

خانم بلاش ، دبیر مجری طرح چند معلمی در این باره گفت : هم اکنون دبیر درسهای مطالعات اجتماعی ، تفکر و پژوهش و هدیه های آسمانی است و دلیل انتخاب این مجموعه درسی ، داشتن توانایی و مهارت فردی در این زمینه و علاقمندی اش به تدریس این درسهاست.

اجرای این طرح در مدارس ابتدایی در کنار برقراری تناسب بین تعداد معلمان دوره های مختلف تحصیلی ، از مزایای دیگری هم برخوردار است.

رضا یار احمدی کارشناس طرح چند معلمی هم در این باره گفت : در این طرح با توجه به اینکه هر دبیر موظف به تدریس چند درس مخصوص است ، به جای آنکه تمرکزش را روی درسهای پراکنده و متفاوت بگذارد ، تمام حواس و انرژی خود را در محور یک گروه درسی متمرکز میکند و در نتیجه تدریس هم بهتر و موثرتر خواهد بود.

این طرح امسال در 42 مدرسه و 154 کلاس از مدارس شهرستان مهاباد اجرا می شود.


انتهای پیام/ی


برچسب ها: طرح ، چند معلمی ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.