تحقق 100 هزار تن صادرات مرغ با تخصیص یارانه به صادرکنندگان

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در صورت تخصیص یارانه صادراتی میزان صادرات مرغ به 100 هزار تن که در ابتدای سال پیش بینی شده خواهد رسید.

عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص قیمت مرغ اظهار داشت: درحال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری کیلویی 3 هزار و 300 تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده بین کیلویی 5 هزار و 300 الی 5 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام برای متعادل شدن قیمت از هفته گذشته تاکنون حدود 2 میلیون و 500 تن گوشت مرغ از مرغداران خریداری کرده اما تاکنون این امر تأثیر مثبتی بر قیمت‌ها نداشته است.

حجت در ادامه گفت: در واقع به سبب تهاتر قیمت مرغ قرار است قیمت نهاده دامی اعم از ذرت و سویا که دراختیار شرکت پشتیبانی است با 10 درصد کاهش دراختیار مرغدار قرار گیرد زیرا قیمت نهاده شرکت پشتیبانی از قیمت بازار بالاتر است و به همین خاطر فروش مرغ از سوی مرغداران به شرکت پشتیبانی استقبال چندانی نداشته که امیدواریم با ابلاغ این مصوبه و حجم فروش بیشتر از سوی مرغداران که موجب روند تعادلی قیمت در بازار است مواجه شویم.

وی با اشاره به عدم رقابت صادرکنندگان با ترکیه در بازارهای هدف گفت:  با توجه به مازاد مرغ در کشور باید برای افزایش صادرات آن اقداماتی صورت گیرد زیرا به سبب یارانه صادراتی که دولت ترکیه به صادر کنندگان پرداخت می‌کند صادرکنندگان کشور نیز توان رقابت در بازارهای هدف را ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تصریح کرد: درواقع مذاکراتی درخصوص یارانه صادراتی بامعاونت امور دام انجام شده و نتیجه مذاکرات مثبت بوده و می‌توان  گفت که در صورت تحقق یارانه صادراتی به صادرکنندگان میزان صادرات به 100 هزار تن که در ابتدای سال پیش بینی شده خواهیم رسید.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار