«شکاف پیله‌ها» در نگارخانه‌ای که حواسش به جوانان است

نگارخانه‌ای که حواسش به هنرمندان جوان است این هفته هم میزبان دو هنرمند شده.

فاطمه نوری مدیر نگارخانه «نقش جهان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاهی که از این هفته برگزار می‌شود، گفت: از جمعه 6 آذر مجموعه‌ای از آثار دو هنرمند جوان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود:  در این نمایشگاه با عنوان «شکاف پیله‌ها»، کار‌هایی در قالب فتوآرت از انیسه سعیدی و پرستو درویش وجود دارد که در آن‌ها عکس با نقش‌هایی از نگارگری ترکیب شده و آثار نوینی را پدید آورده است.

نوری در خصوص تکنیک فتوآرت عنوان کرد: این تکنیک در واقع  ترکیب عکس با نقاشی است که در آن عکس به عنوان عنصر اصلی استفاده می‌شود، در این نمایشگاه هم حدود 15 اثر با این سبک در ابعاد گوناگونی چون 70*50 و 105*70 وجود دارد.

مدیر این مرکز هنری که مدت‌ها است به هنرمندان جوان توجه می‌کند، درباره علت این اتفاق اظهار کرد: من معتقدم قدیمی‌ها شهرتشان را به دست آورده‌اند و در سطوح بالا قرار دارند و پیش می‌روند؛ ولی نقاشان و به طور کلی هنر‌مندان جوان که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند باید از طریقی مطرح شوند تا کار‌هایشان مورد پسند قرار بگیرد و اصلا شاید بین آن‌ها ایده‌های تازه‌ای یافت شود که برای دنیای هنر ارزشمند باشد و این اتفاق به نوعی کشف استعداد‌ها محسوب می‌شود؛ چرا که این نمایشگاه‌ها و عرصه‌ها هستند که باعث می‌شوند تا هنرمند‌ان به مراکز دیگر معرفی و در کار خود رشد کنند؛ این در حالی است که برخی از مجموعه‌ها اصلاً با جوانان کار نمی‌کنند و حتی گاهی برخورد‌های نادرستی هم با آن‌ها می‌شود.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای بهبود این اوضاع راجع‌ به نمایشگاه «شکاف پیله‌ها» خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا 11 آذر به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، خیابان محمودی 2، پلاک 9 پذیرای هنردوستان و بازدید‌کنندگان خواهد بود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.