47 مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور وجود دارد

جهاد دانشگاهی برای افزایش آگاهی عموم و امید به بازار کار مراکز آموزشی در سراسر کشور قرار داده است.

حمید رضا مجرد رئیس واحد جهاد دانشگاهی کردستان در گفتگو با خبرنگاردانشگاه و کنکور گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جهاد دانشگاهی در راستای بهبودی و پیشرفت اطلاعات مردم در هر زمینه‌ای کلاس‌هایی به صورت بلند مدت و کوتاه مدت آموزشی در سراسر کشور برگزار می‌‌کند.

وی در خصوص دوره‌های بلند مدت افزود: در کردستان حدود 1000 نفر دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی از طریق کنکور سراسری دانشگاه جامع یا سازمان سنجش به آموزش می‌پردازند.که بعد از گذراندن آن در هر یک از حوزه‌ها مدرکی از وزارت علوم دریافت می‌کنند. 

مجرد در خصوص دوره‌های کوتاه مدت بیان کرد: دراین دوره ها الزامی برای شرکت در کنکورهای سراسری نیست بلکه یا رفتن به مراکز جهاد دانشگاهی می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند با این تفاوت که آنها مدرک دانشگاهی دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای کارکنان و دانشجویان در هرحوزه بر اساس علایق یا در راستای کارشان قرار دادیم تا بر اساس آن در یکی از زمینه‌های مورد نظر مدرک معتبر دریافت کنند.
این رئیس واحد جهاد دانشگاهی کردستان بیان کرد: این دوره‌ها به صورت تئوری و عملی در یک بازده زمانی برای دوره‌های کوتاه مدت و بر اساس دوره‌های آموزشی دانشگاهی به صورت 2 تا 4 سال برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: ما سعی داریم رشته‌هایی را در برنامه‌های آموزشی قرار دهیم تا علاوه بر افزایش علم امید به بازار کار در این افراد هم افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: 47 مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور وجود دارند که زیر نظر موسسات علمی کاربردی فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.