وضعیت کنونی نشر دامن‌گیر شاعران جوان شد

وضعیت کنونی نشر از لحاظ مالی، کمبود مواد اولیه و کیفیت آثار دامن‌گیر شاعران جوان شده است.

حمیدرضا شکارسری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به تأثیر وضعیت کنونی چاپ و نشر بر شعر امروز گفت: وضعیت کنونی چاپ و نشر روی کار شاعران جوان قابل ردیابی است. خروش آثار شاعران باتجربه به دلیل شناحته شده بودن آن‌ها، خواه‌ناخواه تا حدی تضمین شده است و ناشران نمی‌توانند در انتشار اثر آن‌ها خللی وارد کنند.

وی افزود: وضعیت کنونی چاپ و نشر کشور از لحاظ مالی، کمبود مواد اولیه و کیفیت آثار دامن‌گیر شاعران جوان شده و آسیبی جدی به این قشر وارد کرده است.به خصوص شاعران جوان برای چاپ اولین اثر خود نمی‌توانند زیاد روی کمک ناشران حساب بازکنند.

این شاعر ادامه داد: درخصوص کمک نکردن زیاد ناشران به شاعران جوان می‌توان تا حدی این حق را به آن‌ها داد. بنابراین به خصوص درباره شعر قدری احتیاط می‌کنند تا سرمایه خود را به خطر نیندازند. هم‌اکنون دست به عصا بودن ناشران بیشتر شده است و دود آن به چشم شاعران جوان می‌رود.

این شاعر با اشاره به آنکه وضعیت شاعران جوان امروز نسبت به 20 سال قبل بهتر شده است، بیان کرد: 20 سال قبل انتشار کتاب برای شاعران جوان رؤیایی دوردست و یک آرزو خواهد بود. هم‌اکنون با وجود مشکلاتی که در صنعت چاپ کشور وجود دارد و بخش اعظم کتاب‌های خود را از ناشران تحویل می‌گیرند و توسط خود آن‌ها توزیع می‌شود، باز هم وضعیت شاعران جوان در حال حاضر از 20 سال پیش بسیار بهتر است.

شکارسری ادامه داد: هم‌اکنون به هر حال انتشار کتاب برای شاعران جوان یک آرزوی دست نیافتنی نیست. در 20 سال پیش رونمایی کتاب وجود خارجی نداشت و فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ جلسات رونمایی از کتاب را برگزار و کتاب‌ها را عرضه نمی‌کردند. اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم. وضعیت شاعران جوان خیلی فاجعه نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.