حجت اشرف‌زاده در گفتگو باباشگاه خبرنگاران:

هر محصول با المان ایرانی موفق‌تر است

به هر حال تولید هر محصولی که المان های ایرانی را داشته باشند، موفق‌تر عمل می کند.

حجت اشرف‌زاده خواننده سنتی در گفتگو با حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص موفقیت آلبوم «ماه و ماهی» و تاثیر ترانه این آلبوم بر استقبال مردمی گفت: به هر حال در تولید هر محصولی که المان های ایرانی را داشته باشد، استقبال موفق‌تر عمل می‌کند و ما هم سعی کردیم در دل این اتفاق هم از موسیقی ایرانی بهره ببریم البته من هم در عرصه موسیقی سنتی فعالیت می‌کنم.

وی ادامه داد: در این آلبوم علاوه بر تدوین مناسب شعر و ادبیات کلاسیک و نگاهی مدرن به ادبیات ارائه شده است. در واقع غزلیات علیرضا بدیع دریچه‌ای را به سوی مخاطب باز می کند که هر آدمی با هر تفکری می تواند خودش را در آن ترانه پیدا کند.

وی در رابطه با ادبیات معمول ترانه‌های امروز عنوان کرد: در ادبیات ما هیچ دوره‌ای از کلمات زشت و ناپسند برای بیان عشق و فراق استفاده نکرده‌ایم و حتی زمانی که معشوقی ، عاشق را ترک می کرد آروزی عاشق برای او این بود «آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست / هر جاست خدایا به سلامت دارش» و حتی آروزی بدی برای معشوق که آنها را رها کرده نداشته‌اند و این نگاه و احساس در غزلیات سعدی، حافظ به همین گونه است.

وی اظهار کرد: مردم بعنوان یک مصرف کننده و اهالی هنر تولید کننده‌اند و حلقه‌ واسطه مسئولان فرهنگی ما هستند که باید این مسائل را پیگیری کنند و با مدیریت مناسب و خوبشان سمت و سوی ترانه ها و آهنگ‌های ما را به طرف مثبت سوق دهند.

وی بیان کرد: از زمانی که موسیقی زیرزمینی از طریق فضای مجازی به سبد فرهنگی خانوارها راه پیدا کرد ما شاهد شنیده شدن ترانه‌های سخیف بودیم و خانواده‌ها باید وسواس خود را بالاتر ببرند تا شاهد کمرنگ شدن این نوع ادبیات در موسیقی مان باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار