سازمان ملل: پیشنهاد بستن مرزها به روی آوارگان، به تقویت داعش منجر می شود

به باور کمیسرعالی آوارگان سازمان ملل، بستن مرزها به روی آوارگانی که از خشونت های داعش گریخته اند، تنها به تقویت این گروه تروریستی منجر خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آنتونیو گوترس" -- کمیسرعالی آوارگان سازمان ملل متحد -- روز پنجشنبه در توکیو اعلام کرد: "بستن مرزها به روی آوارگانی که از خشونت های گروه تروریستی داعش گریخته اند تنها داعش را تقویت می کند." گوترس گفت: "این پیشنهاد که اروپا بسته شدن مرزهای خود را به روی آوارگان مسلمان اعلام کند یا آنها را عقب راند استدلالی است که کاملا به اقدامات داعش علیه اروپا کمک می کند."

وی افزود: "ضروری است به پیچیدگی اوضاع امنیتی توجه کنیم و دریابیم مشکل از جابجایی آوارگان نیست. گوترس این سخنان را در پایتخت ژاپن و در برابر دیپلماتها، سازمان های غیردولتی و دانشجویان بیان کرد.
 
گوترس گفت: " آوارگان قربانی تروریسم هستند و موج ورود مهاجران نتیجه تروریسم است." گوترس که پیش از این نخست وزیر سابق پرتغال بود، قرار است تا پایان سال از این سمت کناره گیری کند. فیلیپو گراندی -- دیپلمات ایتالیایی -- اول ژانویه جانشین وی خواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار