تامین مالی وام 25 میلیونی/بهانه ای برای تاخیر در تحویل خودرو وجود ندارد

بانک مرکزی با دریافت اسناد تجاری فروش اقساطی خودرو از بانک های عامل ، نسبت به تامین مالی اقدام کرد و خودروسازان طبق وعده قبل خود باید تحویل را از شنبه آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح فروش تسهیلاتی خودرو ،از هجدهم آبان‌ماه آغاز و پس از شش روز با ثبت نام بیش از 110 هزار متقاضی پایان یافت ،در این طرح دولت تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودروهای تولید داخل در نظر گرفت و قرار شد این تسهیلات به همراه اسناد فروش، میان بانک‌ها و خودروسازان مبادله شود.

اما با گذشت بیش از یک هفته از پایان طرح ،در حالیکه خریداران منتظر زمان تحویل خودروهای ثبت نامی خود بودند ،خودروسازان در این بین واریز مبالغ وام از سوی بانک مرکزی را پیش نیاز آغاز روند تحویل خودرو عنوان کردند.

بر این اساس خودروسازان در بخشنامه‌ای از نمایندگی‌های خود خواستند تا از تحویل خودرو به مشتریان خودداری کنند و تجویل خودرو را مشروط به تامین مالی وام از سوی بانک مرکزی دانستند.

بر اساس این گزارش خوشبختانه این تامین مالی چندان به تاخیر نیفتاد و امروز بانک مرکزی اغلام کرد که این امر صورت گرفته و اکنون خودروسازان دیگر باید به تعهدات خود برای تحویل خودروهای ثبت نامی اقدام کنند.

بر این اساس محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه تاکنون دو بانک تجارت و سپه این اسناد را از خودروسازان دریافت و به بانک مرکزی ارائه کردند افزود : بانکهای ملت ، صادرات ، تجارت ، سپه و پارسیان 5 بانک عامل است که به تدریج درحال دریافت این اسناد از خودروسازان و تحویل به بانک مرکزی برای تامین مالی هستند .

وی گفت : در اجرای این طرح چهار بانک هر کدام تامین مالی 25 هزار سند و یک بانک هم تامین مالی 10 هزار سند را و در مجموع 110 هزار سند را تعهد کرده است که بانک مرکزی تامین مالی این اسناد و واریز وجه را انجام می دهد.

کریمی با بیان اینکه بانک مرکزی به همه تعهدات خود برای تامین مالی اسناد تکمیل شده عمل می کند ، افزود : از روز شنبه خودروسازان بهانه ای برای تامین مالی و تحویل خودرو به متقاضیان نخواهند داشت.

همچنین در این ارتباط علی‌اصغر میرمحمد صادقی، با بیان این‌که بانک مرکزی از قبل نیز آماده تامین مالی فروش اقساطی خودروهایی که با وام 25 میلیون تومانی انجام شد، بوده است، اظهار کرد: بر این اساس با توجه به این‌که قرار بود بانک‌های عامل اسناد دریافتی از سوی خودروسازان را به بانک مرکزی ارائه کنند، بانک‌های تجارت و سپه این اسناد شامل چک و سفته را به بانک مرکزی ارائه کرده و ما نیز بلافاصله مبالغ آنها را به حساب این بانک‌ها واریز کردیم.

وی با اشاره به این‌که تاخیر ایجاد شده به دلیل عدم ظهرنویسی چک‌های تحویلی از سوی خودروسازان بود، افزود: بنابراین با برطرف شدن این مشکل و تکمیل اطلاعات خودروسازان و ارائه‌ اسناد به بانک‌ها، بلافاصله بعد از این‌که از سوی بانک‌های عامل به بانک مرکزی تحویل داده شود، ما نیز طبق تعهد قبلی تا سقف 110 هزار تسهیلات را تامین مالی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش خودروسازان می بایست طبق تعهد قبلی ، روند تحویل محصولات فروخته شده در طرح تسهیلات خودرو را از روز شنبه آغاز کنند.

لازم به ذکر است همانطور که هدف از اجرای این طرح ،کمک به تولید داخل و خروج بازار از رکود بوده، مجریان می بایست تا اجرای کامل آن و تحقق حداکثری اهداف و صد البته رضایت کامل مشتریان همکاری لازم را داشته باشند تا ازین به بعد طرح هایی با این محتوا مورد استقبال بیشتر مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار