ران پل: آمریکا و غرب داعش را ایجاد کردند

سیاستمدار سابق آمریکایی می گوید آمریکا با ایجاد گروهک تکفیری صهیونیستی داعش درصدد پیش بردن برنامه های خود در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ران پل» مدیر شبکه تلویزیونی ران پل لیبرتی ریپورت، روز پنج شنبه در برنامه ای با حضور دان مک آدامز مدیراجرایی این تلویزیون به بررسی این موضوع پرداخت که چه کسی و چرا از داعش محافظت و حمایت می کند؟

در ابتدای این برنامه، ران پل با اشاره به حمایت ها و پشتیبانی های ناتو و آمریکا از داعش در سوریه و عراق و نیز قاچاق نفت میادین تحت کنترل داعش توسط ترکیه، گفت غرب و ترکیه هریک منافع خاصی را دنبال می کنند و تنها وجه مشترک دو طرف تلاش برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

ران پل گفت حتی دستگاه های اطلاعاتی غرب نیز از داعش حمایت می کنند. لذا ما باید عمیق تر به این مسئله نگاه و آن را بررسی کنیم. بعلاوه باید مردم آمریکا بیدار شوند و بدانند که چه کسی از داعش حمایت می کند.

دانیل آدامز در پاسخ ران پل گفت اگر خیلی احتیاط می کنیم که بگوییم آمریکا به داعش کمک نظامی نمی کند ولی به خوبی می دانیم که آمریکا انواع سلاح برای گروههایی می فرستد که آنها همین سلاح ها را در اختیار داعش قرار می دهند. در حالی که طبق قانون اگر ما بدانیم سلاح های ارسالی ما به برخی گروهها، در نهایت به دست یک گروه تروریستی خواهد رسید، این اقدام به منزله زیر پا گذاشتن قانون است.

ران پل در ادامه گفت با کارهایی که داعش می کنند، بیشتر مسلمانان، داعش را از خودشان نمی دانند.

آدامز گفت ولی این اقدامات باعث افزایش احساسات ضد اسلامی و ضد مسلمانان در آمریکا شده است.

ران پل گفت قبول دارد که خنثی کردن این احساسات کار آسانی نیست.

ران پل در ادامه این برنامه گفت می دانیم که داعش مرتکب جنایات زیادی می شود ولی همزمان ما شاهدیم که در عربستان سعودی به عنوان متحد ما در خاورمیانه، مردم به شیوه گردن زدن اعدام می شوند.

در یکی از مواردی که اخیرا در عربستان سعودی رخ داد، شخصی به جرمی در ارتباط با مسائل مذهبی به 800 ضربه شلاق و چهار سال حبس محکوم شد. همین کشور متحد ما معرفی و گفته می شود که برای سرنگونی اسد و برقراری عدالت در سوریه می جنگد.این در حالی است که سازمان ملل متحد عربستان سعودی را به ریاست کمیسیون حقوق بشر انتخاب می کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار