آموزش عالي در هفته اي که گذشت؛

معاون اول قوه قضاییه ورود به پرونده بورسیه‌ها را اعلام کرد

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مقابله با تخلفات علمی در دولت تصویب شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و کنکور گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش عالي در هفته اي که گذشت شاهد ورود قوه قضاییه به پرونده بورسیه‌ها بود و معاون اول قوه قضاييه خبر داد اين پرونده ها در قوه ي قضاييه بررسي و رسيدگي مي شوند.وزير علوم نيز طرح آمايش آموزش عالي را براي ساماندهي و کيفي سازي آن بسيار مهم دانست.

لایحه مقابله با تخلفات علمی در دولت تصویب شد
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مقابله با تخلفات علمی در دولت تصویب شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

وی افزود: از این پس، ساماندهی موسسات آموزش عالی به ویژه موسسات آموزش عالی غیردولتی در کشور و ایجاد رشته ها و مراکز آموزش عالی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی انجام می شود و هرگونه تاسیس، ادغام، تجمیع و انحلال موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی صورت خواهد گرفت.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در سال جاری
دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص رفتن دانشجویان ایرانی به دانشگاه های کشورهایی با سطح کیفیت پایین آموزشی گفت: برخلاف خبر منتشر شده، خوشبختانه وزارت بهداشت در سال جاری ظرفیت پذیرش دانشجویان را به 1500 نفر در غالب دانشگاه های خودگران و دانشگاه های روزانه افزایش داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این وزارتخانه درصدد است با تشویق بخش های خصوصی و دایر کردن دانشکده ها جهت تربیت دانشجویان در داخل کشور، ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها را افزایش دهد.

صلاحیت ۱۸۲ موسسه اعزام دانشجو به خارج بررسی شد
براساس آخرین بروز رسانی که اواخر مهر ماه سال جاری صورت گرفت، وضعیت ۱۸۲ موسسه اعزام دانشجو به خارج بررسی شد که از تعداد ۱۸۲ موسسه مذکور، تمدید مجوز ۲۲ موسسه در دست بررسی بوده و اعتبار مجوز ۴۳ موسسه نیز به اتمام رسیده است.

دراین گزارش تاکید شده است، متقاضیان در هنگام عقد قرارداد با هر یک از موسسات مذکور نسبت به تاریخ انقضاء مجوز اطمینان حاصل کنند. موسساتی که اعتبار مجوز فعالیتشان منقضی شده، حائز شرایط برای عقد قرارداد نیستند.

بررسي حق مولف در پايان نامه ها
سمینار علمی با موضوع رعایت حق مؤلف در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های الكترونیكی برگزار می‌شود.
این سمینار علمی با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران، چهارم آذرماه جاری برگزار می شود و به بررسي رعایت حق مؤلف در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های الكترونیكی مي پردازد.

نیازمند افزایش 55 هزار نفری ظرفیت خوابگاه‌ها هستیم
مجتبی صدیقی در دیدار با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در سطح دنیا اصولاً تغذیه دانشجویی وظیفه دانشگاه‌ها محسوب نمی شود،گفت: فرهنگ و شرایط ما ایجاب می کند نگران تغذیه و سلامت دانشجویان باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، همچنین درباره تخصیص اعتبار هشت میلیارد و 500 میلیون ریالی برای تجهیز سالن‌های بدن سازی، تعمیر خوابگاه‌ها، زمین چمن مصنوعی و امور مربوط به سلف سرویس دانشگاه‌ها قول مساعد داد.

مخبر دزفولی: معاون اول قوه قضاییه ورود به پرونده بورسیه‌ها را اعلام کرد
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران ، در رابطه با سرنوشت پرونده بورسیه‌ها، اظهار داشت: وضعیت بورسیه‌ها را معاون اول قوه قضاییه فرمودند و آن این است که در این مورد خاص به قوه قضاییه برای ورود اجازه داده شده است.

وی ادامه داد: بورسیه‌ها اگر اشکال و نکته‌ای داشته باشند می‌توانند به قوه قضاییه ببرند و این قوه پرونده‌های آنها را بررسی و رسیدگی کند.

جذب 1500 دانشجوی غیر ایرانی تا پایان سال
صمد حاج جباري مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از روند مساعد جذب دانشجوي غير ايراني خبر دادو اظهار داشت:  برای بررسی پرونده‌ها کار‌گروهی تشکیل شده که دو هفته یکبار پرونده‌های دانشجویان با ضوابط جذب مقایسه کرده و پیگیری می‌کند در صورت تائید این کارگروه فرآیند جذب صورت می‌گیرد و سعی بر این است تعداد دانشجویان را به 1500 نفر تا پایان سال برسانیم. 

برگزاری زود هنگام آزمون دکترای تخصصی علوم پزشکی 95
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همه ساله کنکور دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی را در آبان ماه برگزار می‌کرد که این امر سبب می‌شد دانشجویان از بهمن‌ماه در دانشگاه‌های مربوطه تحصیل خود را شروع کنند. 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در ادامه گفت: دانشگاه‌ها،‌ اساتید و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی بارها و بارها تمایل خود را اعلام کرده‌اند که می‌خواهند مانند سایر رشته‌ها و دانشگاه‌ها از مهر ماه شروع سال تحصیلی‌شان باشد.

تخفیف ۲۰ درصدی شهریه برای دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی
حمید میرزاده در پنجمین نشست هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه آزاد به تحصیل ۷۴ درصد خانواده های شاهد و ایثارگر در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: حضور این تعداد دانشجو از خانواده های شاهد و ایثارگر و فارغ التحصیلی ۸۸۰ هزار بسیجی از این دانشگاه باعث برکت و نشان از واقعیت این دانشگاه ملی و مردمی است.

میرزاده تاکید کرد: دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) و خانواده های تحت پوشش بهزیستی از ۲۰ درصد تخفیف شهریه در این دانشگاه برخوردار هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار