7هزار تن سیب‌زمینی در معرض از بین رفتن است

سخنگوی سابق اتحادیه بارفروشان کشور از فاسد شدن 7هزار تن سیب‌زمینی در انبارهای کشور خبر داد.

7هزار تن سیب‌زمینی در معرض از بین رفتن استعلی امامی سخنگوی سابق اتحادیه بارفروشان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به امحاء مقادیر قابل توجهی سیب‌زمینی در استان فارس در هفته گذشته گفت: متأسفانه امسال بسیار بیشتر از نیاز کشور سیب‌زمینی کاشته شده که خریداری در بازار داخلی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر 7 هزار تن سیب‌زمینی در انبارهای همدان، قروه، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، سراب و حومه دماوند ذخیره شده که متأسفانه در حال فاسد شدن و از بین رفتن است.

امامی با بیان اینکه سال گذشته کشاورزان به دلیل بازار بسیار خوب و نسبتا پرسود سیب‌زمینی،‌ اقدام به کشت این محصول کشاورزی بیشتر از نیاز بازار کردند و امسال شاهد هستیم بسیاری از کشاورزان در این زمینه متضرر شده و تولیداتشان بر روی دستشان باقی مانده است.

سخنگوی سابق اتحادیه بارفروشان همچنین از برداشت مقادیر قابل توجهی سیب‌زمینی در چهل روز آینده خبر داد و گفت: تا 40 روز دیگر محصول سیب‌زمینی جیرفت و شهرهای جنوبی نیز عمل می‌آید که با توجه به عدم کشش بازار متأسفانه این محصولات نیز در معرض فاسد شدن قرار دارند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بازار سیب‌زمینی در داخل کشور اشباع شده از این رو چاره‌ای جز امحاء این محصول کشاورزی وجود نداشته چراکه در غیراین صورت کشاورزان زیادی در سراسر کشور متضرر می‌شدند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار