از این پس شنبه ها به شنبه های تئاتر زمین بروید!

باشگاه تئاتر ابن سینا با محوریت آموزش درست آن از هفتم آذر ماه راه اندازی مجدد و افتتاح شد.

رسول حق شناس مدیر باشگاه تئاتر ابن سینا در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص راه اندازی مجدد باشگاه تئاتر ابن سینا گفت: باشگاه تئاتر از هفتم آذر ماه مجددا پس از سال ها راه اندازی می شود و شنبه ها به دلیل اینکه تئاتر کشورمان تعطیل است زمان مناسبی برای برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی ها و همچنین پخش فیلم های تئاتری برای مخاطبان در این روز است.

وی افزود: از طرفی از آنجایی که این محل در ایران زمین واقع شده است نام آن را شنبه های تئاتر ایران زمین نامگذاری کرده ایم و با این نام آن را بیان می کنیم.

حق شناس در رابطه با نحوه شرکت در این جلسات عنوان کرد: اهالی محل و همچنین هنردوستان با مراجعه خود به این باشگاه و ثبت شماره همراه خود از سامانه پیامکی این مجموعه برخوردار می شوند که هر هفته ما با پیامک های ارسالی آن ها را از برنامه های خود مطلع می کنیم.

وی در خصوص رویکرد و هدف باشگاه تئاتر اظهار داشت: رویکرد ما بحث آموزشی نمایش و آکادمیک آن یرای مردم با تاکید بر شعار «تئاتر برای همه است» پایگذاری شده از طرفی از هنرمندان کارشناس که تخصصی در این زمینه ها در راستای اهدافمان دارند دعوت بعمل می آوریم تا جلسات تخصصی و مبتنی بر اصول تشکیل و پیش برود.

مدیر باشگاه تئاتر ابن سینا در خصوص  اثرگذاری آن یر روی مردم مطرح کرد: باتوجه به تکنولوری موجود دیگر مردم انگیزه ای یرای رفتن به سالن ها برای دیدن نمایش ندارند پس این ما هستیم که می بایست تئاتر را به خانه آنها ببریم و این فاصله ها از بینشان کم کنیم. وقتی خانواده ها نگرانند و دغدغه این را دارند که نکند این نمایش متناسب با سن فرزندانشان نباشد و خط قرمزهایی برای تربیتشان داشته باشد بالاخره اینها باید به نحوی یرایشان برطرف شود.

وی ادامه داد: ما رویکرد اخلاقی نمایش ها برایمان بسیار مهم است. البته تخصص هم جای خودش را دارد که در این جلسات این سوال و نگرانی های خانواده ها را مورد بررسی قرار می دهیم تا دغدغه شان از بین برود و بدون هیچ نگرانی بتوانند نمایش دلخواهشان را انتخاب کنند و به دیدن ٖآن به همراه  فرزندانشان بروند.

گفتنی است از هفتم آذر ماه  شنبه ها ساعت 17:30الی 19  مردم می توانند به باشگاه تئاتر ابن سینا بروند و در جلسات نمایش نامه خوانی ها و فیلم های تئاتری شرکت کنند و از برنامه های مختلف در زمینه نمایش هرهفته آن مطلع شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار