خبری از بیگانگان فضایی در ستاره خبرساز نیست

اخترشناسان دریافته اند که در اطراف ستاره خبرسازی که در سال ۲۰۱۱ کشف شد خبری از حیات بیگانه نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاره تازه کشف شده KIC ۸۴۶۲۸۵۲ نه به واسطه اینکه به تازگی شناسایی شده بلکه به دلیل آنکه تصور می شد در اطراف آن ساختارهای عظیم حاصل دست بیگانگان فضایی وجود دارد مورد توجه علاقمندان به علوم فضایی قرار گرفت.

اما بررسی های دقیقی که اخیرا توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر انجام شده حکایت از نادرست بودن این تصور دارد. این مطالعات نشان می دهند اشیای مرموزی که در مسیر نور ستاره KIC ۸۴۶۲۸۵۲ مشاهده شده اند نه ساختارهای عظیم حاصل دست بیگانگان فضایی بلکه تنها گروهی از شهاب سنگها هستند.

از سوی دیگر همزمان با مطرح شدن تئوری ابرسازه های ساخت دست بیگانگان در مسیر نور ستاره KIC ۸۴۶۲۸۵۲، پروژه SETI که تلاش می کند اثری از هوش فرازمینی در اعماق کهکشان پیدا کند نیز وارد عمل شده و با استفاده از آرایه تلسکوپی غول پیکر خود موسوم به ATA شروع به بررسی این موضوع کرد.

اما تاکنون هیچ نشانی مبنی بر وجود حیات فرازمینی به دست نیامده است تا بدین ترتیب همچنان پرونده معماگونه این ستاره و آنچه که در اطرافش مشاهده شده باز بماند.

ماسیمو مارنگو از دانشگاه آیوا که هدایت این پروژه را بر عهده داشته می گوید: ما هنوز نمی دانیم که در اطراف این ستاره چه اتفاقی در حال روی دادن است اما هر چه هست با رویداد هیجان انگیزی سر و کار داریم.

نتایج یافته های این گروه از دانشمندان در نشریه Astrophysical Journal Letters منتشر شده است.

منبع: مهر
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.