اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئول پیگیری فاجعه منا دستگاه دیپلماسی است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مسئولیت پیگیری حقوقی فاجعه منا با دستگاه دیپلماسی است.

علی اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیگیری حقوقی فاجعه منا اظهار داشت: مسئولیت پیگیری حقوقی فاجعه منا با دستگاه دیپلماسی است.

وی ادامه داد: جلسات کارشناسی متعددی در سازمان حج و زیارت و قوه قضاییه تشکیل شده و وزارت امور خارجه کمیته ویژ‌ه‌ای را در این زمینه ایجاد کرده و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری جلسات متعددی داشتند و پیگیری‌های حقوقی فاجعه منا در تمام دستگاه‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه قوه قضاییه، سازمان حج و زیارت و سایر دستگاهها تلاش می‌کنند تا مستندات را در اختیار دستگاه دیپلماسی قرار دهند گفت: امیدواریم با مذاکراتی که صورت می‌دهیم استیفای حقوق جان‌باختگان و حادثه‌دیدگان صورت بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه پس از فاجعه منا هیچکس صدایش درنیامد اما در حادثه‌ای که در فرانسه رخ داد همه محکوم کردند عنوان داشت: ما هر جنایتی که در هر جا رخ دهد محکوم می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری دو موضوع زنده نگه‌داشتن فاجعه منا و پیگیری حقوقی جان‌باختگان و حادثه‌دیدگان باید انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: منا ، فاجعه ، پیگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار