ادبیات در هفته ای که گذشت:

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مهمان ویژه خود را شناخت

مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در هفته گذشته انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گام های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بلندتر از گذشته برداشته می شود. جلسه سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور اکثر اعضای این شورا تشکیل شد. در این جلسه که « سید عباس صالحی »، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، ایتالیا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب سال آینده انتخاب شد.

اما کتابخانه ملی نیز در این هفته بیگار نمانده بود. در بازدیدی که معاون وزیر فرهنگ آفریقای جنوبی از این کتابخانه داشت، از تاسیس اتاق ایران در کتابخانه ملی این کشور سخن گفته شد.در این میان جشنواره های ادبی نیز از لیست خبرهای این هفته جا نمانده بود و خود را در فهرست خبرها جای داد. در جشنواره شعر نیاوران بیش از 1500 قطعه شعر با حضور هیئت داوران این جشنواره بررسی شد.

بنیاد سعدی نیز در این هفته گردهمایی موسسه های فعال  در امر آموزش زبان فارسی را برگزار کرد. در این جلسه رئیس این بنیاد از حضور نداشتن بنیاد سعدی در فضای مجازی گفت و اظهار امیدواری کرد که در گردهمایی سال آینده خبرهای خوشی پیرامون راه اندازی آن بدهد.

جایزه ادبی جلال آل احمد نیز به کار خود پایان داد و برگزیدگان خود را معرفی کرد. « علی جنتی »، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه این جشنواره لزوم بین المللی شدن آن را بیان کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار