سایت باستانی مرموز در بلندی‌های جولان+ تصاویر

محوطه‌ای باستانی با اشکال غیرعادی در بلند‌ی‌های جولان این روزها در کانون توجه باستان‌شناسان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان توسط عکسبرداری‌های هوایی دریافته‌اند یک سایت باستانی بسیار مرموز و غیرعادی در محوطه بلندی‌های جولان قرار دارد که مدت‌هاست که به خاطر درگیری‌های نظامی در آن منطقه مورد کشف قرار نگرفته است.

گفتنی است، این بنای سنگی متعلق به دوره ماقبل تاریخ RUJM ELHIRI نام دارد و اعتقاد باستان‌شناسان بر این است که این بنا حدود 5 هزار سال سن دارد.

پژوهشگران اعتقاد دارند سن تقریبی این بنای سنگی با سازه استون هنج در ویلتشایر کشور انگلستان برابر است.

برخی نظریه‌های باستانی حاکی از این است که این بنای باستانی به یک تقویم باستانی نجومی تعلق داشته و یا ممکن است یک سایت تدفین برای یک شخصیت تاریخی باشد.

سایت باستانی مرموز در بلندی‌های جولان+ تصاویر
این سایت باستانی از 5 دایره متحدالمرکز و سنگ‌های در کنار هم قرار گرفته با آرایشی ویژه تشکیل شده است.

با توجه به حفاری‌های صورت گرفته باستان‌شناسان اعتقاد دارند این بنا جزو قدیمی‌ترین و بزرگترین سازه‌های معماری در منطقه آسیا است.

کارشناسان اعتقاد دارند ساخت این بنا متعلق به  3 هزار و 500 سال پیش است. اما امکان بخش‌های بیشتری به آن در 2 هزار سال پیش اضافه و تکمیل شده باشد.

کارشناسان قطر بزرگترین دایره سنگی در این محوطه را 152 متر اندازه‌گیری کرده‌اند که انجام آن توسط تصویربرداری هوایی میسر شده است.

این سایت باستانی به خاطر رشد علف‌های هرز و فرو ریختن دیواره‌ها از چشم مردم پنهان مانده است. نکته قابل توجه این در خصوص این سایت باستانی وجود سازه‌هایی مشابه با آن در کشورهای سوریه و اردن است که باعث بهت وحیرت کارشناسان و پدید آمدن نظریات مختلف در خصوص علت ساخت آن‌ها شده است.

سایت باستانی مرموز در بلندی‌های جولان+ تصاویر

در این بنا بیش از 42 هزار قطعه سنگ بازالت در 5 دایره متحدالمرکز مشاهده می‌شود.

تحقیقات بیشتر در خصوص چرایی وجود این سایت باستانی از سوی باستان‌شناسان در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: باستانی ، مرموز ، علمی ، محوطه ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار