عقاب به تیم ملی برمی‌گردد؟

مهدی رحمتی با شاهکار خود مقابل نفت، استقلال را یک تنه به نیمه نهایی جام حذفی رساند که جای خالی اش در تیم ملی فوتبال بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می آید.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، استقلال پس از یک فصل پر فراز و نشیب و با قرار گرفتن در رتبه ششم جدول نتوانست برای دومین سال پیاپی سهمیه ورود به لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و این موضوع موجب دلخوری شدید هواداران آبی ها شد .
یکی از عواملی که کارشناسان و هواداران استقلال آنها را در ناکامی آبی پوشان دخیل می دانستند ضعف در چهارچوب سنگر این تیم بود. محسن فروزان هرچند به اردوی تیم ملی هم دعوت شد و در جام ملت های آسیا یکی از ملی پوشان استقلال به حساب می آمد اما نتوانست جانشین شایسته برای رحمتی در استقلال باشد .
هر چند فروزان اشتباهات چندان خاصی نداشت اما او به هیچ وجه نتوانست درخشش رحمتی را در سنگر آبی تکرار کند و همواره دروازه بانی متوسط به شمار می آمد.
 جوانی فروزان و ناهماهنگ او با مدافعان استقلال در داخل و بیرون از مستطیل سبز هم مزید بر علت شد تا خط دفاعی استقلال گل های متعدد و یکسانی را درون دروازه فروزان ببیند. استقلالی ها در نیمه راه لیگ چهاردهم سراغ وحید طالب لو سنگربان سال های نه چندان دور خود رفتند تا شاید حضور او تلنگری برای فروزان باشد، همچنین با حضور وحید در استقلال این ذهنیت به وجود آمد که قلعه نویی از سیستم چرخشی درون دروازه تیم خود استفاده کنند این اتفاق اما نیفتاد و قلعه نویی مصرانه از حضور فروزان به عنوان مرد شماره یک آبی ها نام می برد.
به هر حال لیگ چهاردهم به بدترین شکل برای استقلال ،قلعه نویی، فروزان و طالب لو به پایان رسید.
 استقلال در دیدار ماقبل پایانی لیگ گذشته در حالی که اندک شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشت ،زیر چرخ های تراکتور له شد .شکست چهار بر یک آبی پوشان آن هم پیش از دربی هشتادم شیرازه این تیم را به هم ریخت هرچند در شهرآورد هشتادم طالب لو جای فروزان را در ترکیب اصلی آبی ها گرفت اما این دروازه بان هم نتوانست کمکی به لشگر شکست خورده قلعه نویی بکند . طالب لو در صحنه گل پرسپولیس در آن دیدار مقابل ضربه سر نه چندان محکم علیپور تسلیم شد تا استقلال پس از حدود ربع قرن رفت و برگشت مقابل رقیب دیرینه شکست بخورد. اتفاقی که آتش خشم هواداران این تیم را شعله ورتر کرد. این میان خیلی ها معتقدند ستاره های استقلال از جمله رحمتی به دلیل حضور قلعه نویی و نزدیکانش در این تیم عطای پوشیدن پیراهن آبی را به لقایش بخشیده اند. آنها معتقد بودند اگر رحمتی از استقلال نمی رفت شاید لیگ چهاردهم برای ابی پوشان آن طور کابوس وار به پایان نمی رسید و از این بابت قلعه نویی و نزدیکانش را ملامت می کردند.

( بازگشت عقاب به آشیانه آبی )
بالاخره حکومت قلعه نویی بر استقلال به پایان رسید و این موضوع باعث شد زمزمه های بازگشت رحمتی به استقلال قوت بگیرد . این دروازه بان هم که علی رغم همه تلاشش نتوانسته بود مانع سقوط پیکان به ته دره و لیگ یکی شدن این تیم شود با مسئولان استقلال وارد مذاکره شد تا پس از یک فصل دوری رحمتی دوباره ابی پوش شود سید هم پس از ماجرای اختلاف با برخی بازیکنان تیم ملی به یکباره از بازی های ملی خداحافظی کرده بود خیلی زود هم پشیمان شده بود حالا انگیزه زیادی داشت تا با درخشش دوباره در استقلال خود را بیش از هر زمان دیگری به کارلوس کی روش نشان دهد .این اتفاق هم افتاد و رحمتی با حضور درخشان خود در چارچوب دروازه استقلال بی گمان به یکی از عوامل صدرنشینی استقلال در لیگ برتر بود. سید در دبی هشتاد و یکم و در دیداری حماسی یک تنه مقابل یورش های پیاپی شاگردان برانکو ایستاد.شاید اگر مظلومی آن روز رحمتی را نداشت استقلال متحمل شکست تاریخی در شهر اورد هشتاد و یکم می شد اما رحمتی با مقاومتی جانانه قهرمان آبی ها لقب گرفت و تا پسین ثانیه ان دیدار سنگر استقلال را حفظ کرد اما شاید بد شانسی استقلالی ها بود که شوت رامین رضاییان در شلوغی مقابل دروازه و پس از یک رفت و برگشت به کنج دروازه رحمتی بغلت.
اما رحمتی به واقع در آن دیدار ستاره بی چون و چرای تیمش بود .سید هفته گذشته هم در دیداری سرنوشت ساز در یک چهارم پایانی جام حذفی کاری کرد کارستان و زمانی که کسی شانسی برای استقلال قائل نبود با مهار دو پنالتی پیاپی تیمش را نجات داد .این حرکات رحمتی روحیه نفتی ها را ویران کرد تا انها در ادامه باز هم حریف مغز شماره یک استقلال نشوند.سید با مهار پنالتی سوم هتریک جاودانه در تاریخ جام حذفی به نام خود ثبت کرد تا استقلال با بال های عقاب خود دوباره اوج بگیرد و به نیمه نهایی جام حذفی صعود کند.

( درخواست چند باره از کی روش)
درخشش رحمتی در روزهای اخیر باعث شده اکثر اهالی فوتبال لب به تحسین او بگشایند .حالا کوچک و بزرگ،منتقد و موافق ، دوست و دشمن ،همه و همه رحمتی را برترین دروازه بان ایران و حتی آسیا می دانند. بدون شک این حرفها به گوش کارلوس کی روش هم می رسد .مغز پرتقالی فوتبال ایران هم بهتر از هر کسی می داند رحمتی حالا آماده ترین سنگربان ایران است .هر چند کی روش مربی بزرگی است اما همین بزرگی او می تواند پایه گذار تصمیم بزرگی شود .تصمیمی که مدت ها است فوتبال دوستان منتظر شنیدنش هستند تصمیمی که می تواند کمک بزرگی به تیم ملی ایران و شخص کارلوس کی روش بکند .بی تردید چشم پوشیدن از توانایی های رحمتی اجحاف به فوتبال ایران به شمار می اید .به هر حال کارلوس همیشه ثابت کرده حرف اول و آخر را در تیم ملی می زند اما حالا که سید چند سال از تیم ملی دور مانده و حضور در جام جهانی را از دست داده به نظر می رسد تجربه گرانبهایی بدست آورده است .به یقیقن بازگرداندن رحمتی به تیم ملی ذره ای از ابهت کی روش نمی کاهد بلکه حتی می تواند به محبوبیت مرد پرتغالی بین هواداران تیم ملی هم کمک زیادی بکند.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
همون عابدزاده هم تو استقلال رشد کرد.
سید مهدی رحمتی بهترین دروازبان اسیاهه کوری چشم پرسپولیسیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
عقاب لقب احمد رضا عابد زاده بوده وهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
عقاب فقط عابدزاده است وبس! بگذاريدجوانان به خودباوري برسند. زماني كه اقاي رحمتي قهرونازميكرد به اين روزها بايدفكرميكرد!
آخرین اخبار