پنج شرط مهم برای نذر کردن/ نذری که شرک به خداوند محسوب می‌شود

آیت‌الله بطحایی گلپایگانی گفت: یکی از مهمترین شرایط نذورات که متأسفانه مردم رعایت نمی‌کنند آن است که نیت در نذر باید قربة الی الله باشد.

آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی، مرجع تقلید در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: نذر کردن برای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شروط خاصی دارد و نخستین شرط آن است که اگر شخصی نذر کرد نمی‌تواند آن را تغییر بدهد یعنی کسی که ختم قرآن را نذر کرده نمی‌تواند آن را به ذکر صلوات تغییر دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شرایط نذر آن است که نذورات حلال و طیب باشد به این معنا که غصبی نبوده و همچنین صاحب آن، خمس و زکاتش را داده باشد.

آیت‌الله بطحایی گلپایگانی تصریح کرد: نذری که برای ریا و شهرت طلبی باشد علاوه بر اینکه اثری ندارد، حتی گناه و معصیت به حساب می‌آید.

این استاد حوزه گفت: از دیگر شرایط نذورات آن است که باعث آزار مردم نشود برای نمونه ایستگاه‌های صلواتی در خیابان ها اگر موجب ترافیک و آزار اهالی محله بشود، ثوابی را در پی نخواهد داشت و نذر مورد قبول حق تعالی نیست.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین شرایط نذورات که متأسفانه مردم رعایت نمی‌کنند آن است که نیت در نذر باید قربة الی الله باشد و فقط می‌توانیم ثواب آن را برای اهل بیت علیهم السلام یا شخصی که مورد نظرمان است هدیه کنیم، چرا که نیت بدون رضای خداوند تبارک و تعالی و تنها برای اهل بیت(ع) صحیح نیست و شرک به خدا محسوب می‌شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/
برچسب ها: نذری ، نذر ، اهل بیت ، شرک ، ریا ، حلال ، صلوات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار