باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

تاکنون هیچ گونه نگرانی از فعالیت های گروه های تروریستی علیه زایران اربعین حسینی در استان کربلا رصد نشده و همه منافذ به روی آنها بسته شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای پذیرایی از زایران ایرانی که بیشترین جمعیت زایران خارجی را در ایام اربعین تشکیل می دهند، تخلیه مدارس و حسینیه ها و حتی برخی ادارات دولتی برای استقبال از آنها پیش بینی شده است. پلیس کربلا و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی از مدتها قبل عملیات پیشگیرانه علیه گروههای تروریستی و جرم و جنایت در استان را آغاز کرده اند که این عملیات بدون وقفه ادامه دارد.

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

براساس گزارشهای اطلاعاتی تاکنون هیچ گونه نگرانی از فعالیت های گروه های تروریستی علیه زایران اربعین حسینی در استان کربلا رصد نشده و همه منافذ به روی آنها بسته شده و عملیات امنیتی و اطلاعاتی بدون وقفه برای ردیابی هرگونه تحرک مشکوک در این خصوص جریان دارد.

سال گذشته در مدت 10 روز تعداد 20 میلیون نفر برای زیارت اربعین حسینی وارد کربلا شدند، که امسال تعداد زائران بیش از این رقم پیش بینی شده و با توجه به افزایش جمعیت؛ تدابیر امنیتی در مقایسه با سال گذشته تغییراتی خواهد داشت.

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

تدابير دولت و مقامات امنيتی اين کشور به بالاترين سطح خود رسيده و طرح‌های امنيتی - نظامی گسترده‌ای در سراسر عراق به ويژه استان‌های همجوار کربلا به اجرا گذاشته شده است.


دستگیری چند تکفیری داعشی که قصد حمله به زوار کربلا را داشتند

رسانه‌های عراق از دستگیری دو تروریستی که درصدد حمله به زائران اربعین حسینی در جنوب بغداد بودند، خبر دادند. سعد معن سخنگوی عملیات بغداد در بیانیه‌ای گفت نیروهای امنیتی، دو تروریست را که می‌خواستند به زائران اربعین امام حسین(ع) در جنوب بغداد حمله کنند، دستگیر کردند.

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

وی گفت یک یگان از نیروهای امنیتی با تکیه به اطلاعات موثق، توانستند دو تروریست را که برای حمله به زائران اربعین در منطقه الدوره در جنوب بغداد تلاش می‌کردند و یکی از آنها بمبی در داخل خودروی خود به همراه داشت، دستگیر کنند.

معن همچنین از دستگیری چهار تروریست تحت پیگرد از سوی نیروهای عملیات بغداد خبر داد که برای حمله به شهروندان در منطقه الکرغول در جنوب پایتخت برنامه ریزی‌ می‌کردند.


دستگیری دو داعشی در محور شمالی الرمادی

نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات الانبار از دستگیری دو تروریست داعشی و خنثی‌سازی 20 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها در مناطق عملیاتی محور شمالی الانبار خبر دادند.

یک منبع امنیتی در فرماندهی  عملیات الانبار گفت نیروهای عملیات الانبار توانستند دو تروریست داعشی را در محور شمالی الرمادی دستگیر کنند. این نیروها همچنین 20 بمب کارگذاشته در این مناطق را کشف و خنثی کردند.

عملیات پاکسازی هم‌چنان ادامه دارد

 نیروهای امنیتی عملیات الجزیره و البادیه، پنج تروریست داعشی را در  منطقه البوحیاه در شرق حدیثه واقع در استان الانبار کشتند.

رحیم العطوانی سخنگوی فرماندهی عملیات الجزیره گفت نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره با دفع حمله داعشی‌ها به منطقه البوحیاه در شرق شهر حدیثه، پنج نفر از آنها را از پای درآوردند و یک خودروی آنها را منهدم کردند.

جنگنده‌های ارتش عراق هم دو خودروی حامل سلاح تروریست‌های داعشی را در منطقه مکیشیفه در شمال سامراء مقدسه منهدم کردند.

اما شهر کربلا به دور از هر جنگی تنها به اربعین حسینی فکر می‌کند

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

زائران کربلا همجوار مهد درگیری‌ها هستند

استان الانبار که بزرگ‌ترین استان عراق است در غرب این کشور قرار گرفته است. مرکز این استان شهر الرمادی است. این استان مساحتی حدود 140هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 2میلیون نفر دارد. استان الانبار هم‌اکنون مهد درگیری‌های بین تروریست‌های داعش و ارتش عراق و بسیج مردمی حشدالشعبی است.

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

هم‌اکنون پس از شروع درگیری‌های بین داعش و ارتش عراق؛ تروریست‌های تکفیری به هیچ وجه نتوانستند به خط مرزی این استان با استان کربلا برسند و استان کربلا امرئز از امن‌ترین استان‌های عراق است. امنیت امروز استان کربلا مدیون رشادت‌های حاج قاسم‌ها و ابوعزرائیل‌هاست که مردانه از حریم استان کربلا که میعادگاه عاشقان است دفاع می‌کنند.

گفتنی است که استان الانبار و مرکز آن شهر الرمادی بارها و بارها میان ارتش عراق و تروریست‌های داعش دست به دست شده است.


تدابیر شدید امنیتی در استان کربلا


طبق بیانیه مرکز عتبات عالیات عراق، بخش کنترل مرکزی عتبات عالیات در استان کربلا اعلام کرد، در راستای ممانعت از هرگونه خطر و یا وضعیت فوق العاده ای در مراسم اربعین حسینی، علاوه بر کنترل موارد مشکوک در شهر توسط نیروهای این مرکز، طرح ویژه ای را با نصب بیش از 800 دوربین مدار بسته در ورودی ها و اطراف شهر کربلا در پیش گرفته است. طبق این بیانیه، تیم مهندسی نهاد مذکور کار نصب و راه اندازی تمامی دوربین ها و اتصال آنها به سیستم کنترل مناطق بیرونی شهر را به پایان رسانده و علاوه بر آن دوربین هایی نیز در اطراف بارگاه مطهر امام حسین(ع) و ورودی های قدیمی شهر نصب کرده است.

تدابیر شدید امنیتی بر کربلا حکم‌فرماست

براساس این بیانیه، در این طرح دوربین های مختلف حرارتی و بسیار پیشرفته و با قابلیت های بالا به کار گرفته شده و 800 دوربین از مجموع 1000 دوربین مدرن با اشکال و اندازه های مختلف راه اندازی شده اند. در ادامه این بیانیه آمده است که بخش بانوان در عتبات عالیات استان کربلا نیز سیستم کنترلی ویژه ای در اختیار دارد که توسط تیمی از زنان متخصص در زمینه کنترل دوربین های نصب شده در تمامی ایست های بازرسی داخلی و خارجی مدیریت می شوند.



گزارش از حمیدرضا قربانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
خدایا زیارت قبر مولایمان را نصیب ما هم بگردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
من الان کربلام با خانواده هم هستم هیچ ترسی هم از داعش ندارم چون عاش مولام حسینم عاشق ابولفضلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
همه ی این هارو باید از حاج قاسم متشکر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
یـا امام حسین(ع) سال دیگه مرا بطلب تا بیام کربلا. الهـــــی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
وبرای ما ننگ است که با مرگ طبیعی بمیریم دربستر شیعه سرو قامت جان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
آقا الهی قربونت برم هر چقدرم تلاش کنند زوار تو را بترسونند ما همیشه نوکرت بودیم ، هستیم و خواهیم بود ،آقا ایشالا به زودی زود همشون به درک واصل خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
آخ که چقدر دلم هوای دیدن حرمت رو کرده....صلی الله علیک یا اباعبدالله..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
یا حسین (ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
بیشتر از داعش باید از پدرش ال سعود ترسید که هوس جفتک انداختن نکند امیدواریم سپاه پاسداران افسار این خاندان را حسابی محکم بسته باشد
آخرین اخبار