دانشگاه آزاد بیشترین سهم را در تولید مقالات علمی دارد

شاید به دلیل کمبود تجهیزات، تولید مقالات علمی با شتاب گذشته نباشد اما در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین سهم در تولید مقالات علمی را داشته است.

دکتر واشقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در هر دو پایگاه scopous و web of science در تولید علم در صدر قرار گرفته  است که این رشد در سال‌های 2011 و 2012 بیشترین رشد را داشته است.

 وی افزود: کمبود اعتبارات پژوهشی، کمبود تجهیزات و فرسایش تجهیزات آزمایشگاهی باعث شده که ما نتوانیم با شتاب گذشته تولید مقالات علمی را ادامه بدهیم.

واشقانی تاکید کرد: ما بیشترین سهم در تولید مقالات علمی را در رشته مهندسی داشتیم، البته در نظر داشته باشیم که رتبه کشورها در رشته مهندسی شیمی به 9 رسیده است که این رتبه مناسب و بالایی است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس آنچه که در پایگاه اسکوپوس ثبت شده است در بین کل دانشگاه‌های دنیا رتبه 118 را در تولید مقالات isi کسب کرده است، همچنین در سال‌های گذشته سهم دانشگاه آزاد در تولید در پایگاه web of science در بین دانشگاه کشور 19 درصد و در پایگاه scopons بین 16 تا 18 درصد متغیر بوده است.

 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار