انتقاد عضو هیئت نظارت بر سفرهای خارجی از صرف بودجه دولتی برای سفرهای بدون دستاورد

عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت از سفرهای خارجی غیرقانونی برخی سازمان‌ها و نهادها انتقاد کرد.

بررسی هفته‌ای 40 درخواست برای سفرهای خارجی/ استفاده برخی نهادها از بودجه دولتی برای سفرهای خارجی بدون نتیجه"محمدحسن آصفری" عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ از بررسی هفتگی حجم عظیم درخواست‌های وزارتخانه‌ها و کارکنان مجموعه‌های مختلف دولتی برای سفر به خارج از کشور در این هیئت خبر داد.

نماینده کرمان و کمیجان با اشاره به یکی از نقایص موجود در قوانین حوزه سفرهای خارجی کارکنان دولت تاکید کرد: بسیاری از دستگاه‌ها علی‌رغم آنکه از بودجه دولتی استفاده می‌کنند بدون وجود هیچ‌گونه نظارتی به سفرهای خارجی با هزینه‌های سرسام‌آور می‌روند اما متاسفانه هیچ گزارشی از  خروجی‌های این سفر به هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت ارائه نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها، سازمان‌ها و یا نهادهای دیگر در بخش‌هایی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند اما برای انجام سفرهای خارجی خود درخواست و یا اجازه‌ای از این هیئت نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: این سازمان‌ها نیز در پایان هیچ گزارشی از دستاوردهای سفرهای خود ارائه نمی‌کنند.

نماینده کرمان و کمیجان با بیان اینکه در این هیئت راهکارهایی برای مقابله و یا مجازات متخلفان وجود ندارد، بیان داشت: سفرهای کارکنان دولت بدون وجود تأییدیه این هیئت امکان‌پذیر نخواهد بود اما بسیاری از مجموعه‌ها مانند سازمان تامین اجتماعی یا در سطح معاونان وزرا اصلا درخواست مجوز برای سفر خارجی نمی‌دهند و بعضا همراه نیز با خود به این سفرها می‌برند.

آصفری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتشان بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، گفت: هر هفته حدود 40 عدد درخواست از سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای سفر به خارج از کشور برای هیئت نظارت بر سفرهای خارجی فرستاده می‌شود که هیچ ارتباطی با نوع فعالیت آن سازمان‌ها نداشته و بسیاری از درخواست‌ها حتی خروجی نیز برای کشور ندارد.

وی تاکید کرد: زمانی که درخواست حل مشکل لوله‌کشی آب یک منطقه‌ را از فلان وزارتخانه می‌خواهیم جمله بودجه نداریم، شنیده می‌شود اما همان زمان سفرهای گروهی خارجی آن وزارتخانه بدون هیچ خروجی‌ صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان کرد: برخی از مسئولان برای سفر به کشوری دیگر و حضور در یک اجلاس حتی مترجمی هم برای درک موضوعات مطروحه در کنار خود ندارند.

عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت خاطرنشان کرد: هزینه این سفرها از بیت‌المال تامین می‌شود و توقع ما از دولت آن است که در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار