آریایی‎نژاد: قاچاق کالا به یک بیماری اقتصادی تبدیل شده است

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه قاچاق کالا به یک بیماری در اقتصاد و زندگی مردم تبدیل شده است،گفت: مبارزه با قاچاق نیازمنده فعالیت‌های فرهنگی است.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قاچاق مواد غذایی به داخل کشور گفت: قاچاق مواد غذایی به دلیل آنکه مقرون به صرفه است از سوی افراد صورت می‎گیرد غافل از آنکه به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می‎کند و این در حالیست که تلاش دولت و مجلس در بحث اقتصاد اولویت قرار دادن سلامت جسمانی و سلامت فرهنگی مردم است.

وی با اشاره به قاچاق محصولات مختلفی از جمله موادغذایی خارجی و مکمل‌های غذایی بدنساز‌ی و تقویت‌کننده‌ به داخل کشور، افزود: باید یک مقابله همه‌جانبه و همه‌گیر با قاچاق محصولات به داخل کشور صورت بگیرد که نیازمند افزایش آگاهی مردم، مشارکت مردمی و حتی استفاده از شکل متراکم‌تر مردم به صورت بسیج است.

آریایی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: مبارزه با قاچاق مواد غذایی نیازمند همکاری مسئولان ارگان‌های مختلف است و اگر نیاز باشد باید مجلس و قوه قضائیه به تشدید مجازات‌های متخلفان در باب قاچاق موادغذایی بپردازند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به تغییر راهکار برای مبارزه با قاچاق به ویژه در بحث موادغذایی، اذعان داشت: اگر تحقیقی صورت بگیرد، مشخص می‌شود که قاچاق در کشور به صورت یک بیماری در اقتصاد و زندگی مردم تبدیل شده است که ما برای مبارزه با این بیماری نیازمند فعالیت‌های فرهنگی در کوتاه‌مدت و بلندمدت هستیم، زیرا که اقتصاد هدف نیست، بلکه ابزاری است برای رشد و توسعه کشور و زمانی که ما روش‌های خاص و مکرری را مدام امتحان می‌کنیم و جواب نمی‌گیریم، باید به دنبال تجدیدنظر باشیم که این مهم نیازمند همکاری مردم، دولت و مجلس با همدیگر است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار