مشهد؛

بازگشت بنزین با استاندارد یورو 4در جایگاه های سوخت مشهد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از توزیع دوباره بنزین با استاندارد یورو 4 درجایگاه های سوخت درمشهد پس از چند ماه توقف خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی گفت: با توقف تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه شازند اراک به دلیل نیاز این مجموعه به تعمیرات، توزیع آن در مشهد و چند کلانشهر دیگر کشور نیز متوقف شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری های رییس سازمان محیط زیست و تسریع در تعمیرات پالایشگاه یاد شده با تولید دوباره بنزین یورو 4، توزیع آن در مشهد دوباره از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بطور متوسط روزانه حدود یک میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در اختیار مردم کلانشهر مشهد قرار می گیرد که با پیگیری های در حال انجام این میزان به زودی افزایش خواهد یافت.

صالحی با بیان اینکه حدود 50 درصد بنزین مصرفی در مشهد را بنزین استاندارد تشکیل می دهد افزود: روزانه دو میلیون تا دو میلیون و 300 هزار لیتر بنزین در مشهد مصرف می شود که در شرایط اوج مصرف به دو میلیون و 800 هزار لیتر در روز هم می رسد.


وی اظهار کرد: پیگیری های لازم برای افزایش سهمیه بنزین استاندارد مشهد از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی در حال انجام است.


وی با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد ادامه داد: این پالایشگاه قابلیت تولید روزانه 30 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یور 4 را دارد که با این میزان نیاز بسیاری از کلانشهرهای کشور در این زمینه تامین می شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.