نازنین بیاتی، بازیگر فیلم «دربند» و طراح لباس:

امیدوارم تماشاگران «کشتن گربه بابا فونتن» را دوست داشته باشند

نازنین بیاتی که در جشنواره فیلم فجر با نخستین حضورش در فیلم «دربند» همه را غافلگیر کرد، این روزها دومین حضور حرفه‌ای‌اش در تئاتر را به عنوان طراح لباس در نمایش «کشتن گربه بابا فونتن» تجربه می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وی درباره حس و حال این تجربه گفت: طراحی لباس در تئاتر خیلی جذاب تر از سینماست؛ چون می‌توانی از طراحی رئال دور باشی و با رنگ‌ها و المان‌ها بازی کنی اما در سینما دست طراح خیلی بسته است.

بیاتی درخصوص بازی در تئاتر نیز گفت: پیشنهادهای زیادی در این زمینه دارم و بدم نمی‌آید آن را تجربه کنم. البته در تئاتر بيشتر گرايشم طراحی لباس است.

وی در رابطه با طراحی لباس نمایش «کشتن گربه بابا فونتن» نیز گفت: انتخاب رنگ خاکستری برای لباس شخصیت‌ها به این دلیل بود که از فضای رئال زیاد دور نباشیم و به نوعی زندانی بودن این زن و مرد را هم  نمایش دهیم. البته المان هایی نظیر یقه‌های چسبان و خطوط روی لباس و یا تور متصل به روسری نیز به نوعی بیانگر ذهنیات و ویژگی‌های دو کاراکتر نعیم و صفیه بود.

بازیگر«رخ دیوانه» در ادامه افزود:در تئاتر؛ لباس تنها عنصری است که مستقیما بر تن بازیگر می‌نشیند و به صورت کاملا مشخص می‌تواند بر روی بازی او تاثیر بگذارد. چون بازیگر به‌وسیله لباس از خود هر روزه‌اش جدا می‌شود و نقشی را که قرار است بازی کند، با عمق بیشتری احساس می‌کند. 

نازنین بیاتی ضمن اشاره به تعامل و هماهنگی با کارگردان و بازیگران طی مراحل طراحی افزود: در طول تمرین نمایش«کشتن گربه بابافونتن»، همه با هم صحبت می کنیم و این طرح‌ها گاهی از دل یک دیالوگ یا شیوه بازی بازیگر بیرون می‌آید؛ البته من اتودها را به بازیگران نشان می‌دهم؛ چون به راحتی بازیگر در لباس بسیار اهمیت می‌دهم. به نظرم بازیگر باید با لباس اجرای خود دوست باشد تا این احساس به تماشاگر هم منتقل شود.

این بازیگر سینما در پایان متذکر شد: من متن این نمایش را خیلی دوست داشتم و همیشه چه در بازی چه برای طراحی، متن برایم در اولویت انتخاب قرار دارد. امیدوارم تماشاگران هم نمایش«کشتن گربه بابا فونتن» را دوست داشته باشند. به اعتقاد من اگر نمایش خوب باشد؛ یعنی دارای یک متن خوب، بازی‌های خوب و طراحی صحنه و لباس خوب، به طور قطع می‌تواند مخاطب را وارد فضایی کند که دغدغه زندگی روزمره را نداشته باشد و آرامش ذهن و تفکر روشنگر را برایش به ارمغان آورد.

نمایش«کشتن گربه بابا فونتن» به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی رضا دادویی با نقش آفرینی الهه حسینی، علی امیری، مجید آهنگران و الهام فقانی هر روزساعت 18:15در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از:

تهیه کننده:  افسون شکاری، طراح لباس: نازنین بیاتی، طراح گریم: مهدیه اعرابی، طراح موسیقی و افکت: محمدرضا جدیدی، طراح پوستر و بروشور: امیر رجبی، دستیار کارگردان: آرش نژاد، عکاس: پوپک خواجه امیری، دستیار تهیه: محمد مشتاقی.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار