وزش باد آتش سوزی جنگل‌های نور را شعله ور کرد

وزش باد شدید آتش به جان افتاده جنگل‌های نور مازندران را دوباره شعله ور کرد.

وزش باد آتش سوزی جنگل‌های نور را شعله ور کردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باز هم داستادن ورود انسان به طبیعت و به دار کشیدن صحنه‌ بکر آن درجنگل‌های نور مازندران از ظهر پنجشنبه 20 هکتار از قامت درختان رویشگاه‌های راشستان را خم کرده و به نابودی کشاند با اینکه عصر دیروز 75 درصد آتش حاکم بر این جنگل‌ها مهار شده بود ولی امروز مجددا آتش خفته در بستر طبیعت زخم خورده شعله ور شد.

*آتش مجددا 15 هکتار را به نابودی کشاند

 امروز وزش باد شدید آتش نیمه خفته 15 هکتار از عرصه جنگلی اترجار بخش چمستان نور را دوباره شعله ور کرد.

*20 هکتار دیروز در آتش سوخت

 آتشی که ظهر پنج شنبه به علت دخیل بودن عوامل انسانی در بستر جنگل‌های نور و در منطقه سخت گذر، صعب العبور، و صخره‌ای شهرستان نور غرب مازندران رخ داده بود، حدود 20 هکتار از رویشگاه‌های راشستان  این منطقه را به طور کامل از بین برد.

*میزان خسارت‌ها چقدر بوده است؟

 میزان دقیق خسارت‌ هنوز برآورد نشده ولی به گفته برخی مسئولان حاضر در صحنه خوشبختانه تاکنون به گونه‌های ارزشمند راش، ممرز و توسکا خسارتی وارد نشده است.

* نقص فنی بالگرد دلیل مهار نشدن آتش

 صخره‌ای و سخت گذر بودن مسیر جنگل‌ از یک سو و وزش باد شدید از سوی دیگر باعث عدم مهار کامل آتش شده است ولی در این بین نقص فنی بالگرد اعزامی از استان البرز از دلایل محکمی برای مهار نشدن کامل حریق از سوی سرهنگ محسنی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران اعلام شده است.

گفتنی است؛ حدود 80 گونه ارزشمند و نادر درختی در جنگل‌های شمال کشور وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار، و نمدار است ، این جنگل در کیلومتر 5 نور به محمود آباد با مساحت 400 هکتار قرار دارد که از نظر وسعت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های خاورمیانه محسوب می‌شود و البته دیروز نیز جنگل‌های ویسادار رضوان‌شهر و جنگل‌های دارستان رودبار به وسعت دو هزار متر دچار آتش سوزی شده بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
عیبی نداره الان مسئله سوریه مهمتره
آخرین اخبار