گفتگو با فرانسوا حسین، داور مسابقه بین‌المللی آشپزی «دستپخت»

مسابقه بین‌المللی «دستپخت» به تهیه‌کنندگی شاهرخ امیر معزی، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه حوالی ساعت 20:00 از این شبکه به روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه یک؛ فرانسوا حسین، سرآشپز بین‌المللی و داور این مسابقه، اولین حضورش را در تلویزیون ایران در یک مسابقه بزرگ آشپزی تجربه  می‌کند.

او در گفتگویی خود را این‌گونه معرفی می‌کند:
  
من فرانسوا حسین، متولد 1960 شهر «مس» در شمال فرانسه هستم و در شهر «ورسای» بزرگ شدم، حدود ٢٠ سال به صورت حرفه‌ای در شغل آشپزی مشغول كار هستم و به عنوان سرآشپز در کشورهای فرانسه، آلمان و لوگزامبورگ كار کردم و در حال حاضر افتخار دارم كه بگویم مسلمان شدم و شیعه هستم. با همسرم كه ایرانی است، ازدواج كردم و از زندگی در ایران لذت می‌برم و با افتخار می گویم من ایران را خیلی دوست دارم. حداقل هفته‌ای دو بار برای زیارت، نماز و نیایش به امامزاده صالح (ع) می‌روم و سعی می‌كنم نماز جمعه را هیچ وقت از دست ندهم. تازه فهمیدم كه خدا چقدر من را دوست داشته است و از این كه خداوند من را با دین اسلام آشنا کرد و از گمراهی نجاتم داد، خیلی خوشحالم. من ایرانیان را هم خیلی دوست دارم و مردمان خیلی خونگرم و مهربانی دارد. در این مدتی که در ایران بودم، اصطلاحات جالبی را هم از مردم یاد گرفتم. مانند «قربونت برم»، «فدات بشم» و ... که جملات عاطفی و مهربانانه‌ای است. درباره غذاهای ایرانی هم باید بگویم که غذاهای ایرانی پر از خلاقیت و تكنیک و تنوع است. تاکنون تحقیقات خیلی وسیعی در مورد غذاهای ایرانی انجام دادم و باید بگویم واقعا غذاهای خوشمزه و كاملی هم هستند، البته باید آرائه این غذاها تغییر كند و به عبارتی امروزی‌تر شوند. در حال حاضر به عنوان داور مسابقه «دستپخت» که از شبکه یک پخش می‌شود، مشغول هستم و همین جا شما را به دیدن مسابقه بین‌المللی «دستپخت» دعوت می‌كنم. رقابت بسیار خوبی بین سرآشپزان این مسابقه در جریان است که قطعا برای بینندگان در جای خود جالب و دیدنی خواهد بود. مسابقه دستپخت هفته‌ای سه‌بار از شبکه یک پخش می‌شود و من در ادامه منتظر حضور حرفه‌ای‌های آشپزی در دستپخت هستم.

فرانسوا حسین فرانسوی الاصل و مسلمان شیعه است که در حال حاضر در تهران زندگی می‌کند و دارای مدرک سرآشپزی بین‌المللی غذاهای ملل است و مطالعات بسیاری در ارتباط با غذاهای ایرانی انجام داده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساره
۲۲:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روحشون شاد امروز فوت شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
ایشون دوست داشتنی است و چیزی که باعث شد که دستپخت رو تماشا کنم حضور شیرین فرانسوا حسین بود.
آخرین اخبار