فرانسه: اعراب حوزه خلیج فارس باید بخشی از پناهجویان را بپذیرند

نخست وزیر فرانسه از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست برای جلوگیری از به وجود آمدن بحران انسانی در بالکان، بخشی از پناهجویان سوری را بپذیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نخست وزیر فرانسه از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواسته است پناهجویان سوریه را بپذیرند تا از بحران انسانی که ممکن است در منطقه بالکان و در پی بسته شدن مرزهای اروپا رخ دهد، جلوگیری شود.

مانوئل والس دیروز (جمعه) در جمع گروهی از مردم حومه پاریس گفت:«لازم است دوباره بگویم. اروپا نمی تواند تمامی پناهجویانی را که از سوریه می آیند، پذیرا باشد. به همین دلیل برای حل بحران سوریه باید بدنبال راه حل سیاسی، نظامی و دیپلماتیک باشیم.»

وی افزود: «هر کشوری باید نقش خود را در این موضوع ایفا نماید و فکر می کنم کشورهای عربی خلیج فارس نیز باید در این زمینه ایفای نقش کنند.»

با شروع درگیری و جنگ داخلی در سوریه، نزدیک به 4 میلیون تبعه سوری مجبور به ترک کشور خود شدند که بیشتر آنها به اردن و ترکیه رفتند.

این در حالی است که عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مرزهای خود را به روی پناهجویان سوری بسته‌اند.

نخست وزیر فرانسه هشدارداد: «در صورتی که مرزهای اروپا به درستی کنترل نشود، ممکن است با شروع سرما در اروپا شاهد یک بحران انسانی در بالکان باشیم.»

وی ضمن رد هرگونه ارتباط میان پناهجویان و تروریست‌‌ها، خطر حضور تروریست‌ها در اروپا را با اشاره به عوامل بمب گذاری پاریس، به همراه پناهجویان ممکن دانست.

والس گفت، با پیوستن تروریست‌ها به موج پناهجویانی که وارد اروپا می شوند این نگرانی در میان اروپایی‌ها تقویت می شود که هر پناهجو می‌تواند یک تهدید باشد.

بیش از 800 هزار پناهجو از ابتدای سال جاری میلادی وارد اروپا شده‌اند که اکثریت آنها از خاورمیانه هستند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار