شهریاری:

ایران، تنها برگزار کننده لیگ فوتبال ساحلی در جهان است

شهریاری گفت: هدف از برگزاری کلاس مربیگری زیر نظر مدرس فیفا، بالا بردن دانش مربیان فعال در لیگ برتر کشور است.

ایران، تنها برگزار کننده لیگ فوتبال ساحلی در جهان است

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پیش از این قراربود کلاس مربیگری 3ماه قبل در ایران برگزار شود اما طبق درخواست فیفا به این تاریخ موکول شد.

دراین راستا با کمیته آموزش فدراسیون صحبت کرده بودیم که گروه دیگری از ‌مربیان در این دوره شرکت داشته باشند و پیشنهاد دادیم باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های فوتبال ساحلی کشور برای بالا بردن انگیزه مربیان زحمت کش و فعال این رشته، مربیان واجد شرایط را برای حضور در کلاس معرفی کنند همچنین دپارتمان ساحلی از احمدزاده، عسگر و علی نادری که  10سال سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ساحلی دارند به صورت برای حضور در کلاس دعوت کرد، 24مربی از لیگ‌های برتر و دسته اول و پایه شاغل در لیگ فوتبال ساحلی زیر نظر مارسلو مندز مدرس فیفا دانش فنی خود را ارتقا خواهند داد و هدف کلاس بالا بردن سطح لیگ کشور است.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در ادامه گفت: هدف از این کلاس آموزشی، بالا بردن سطح فنی لیگ فوتبال ساحلی کشور است و امیدواریم این کلاس‌ها، تأثیر مثبت آن در لیگ و تیم ملی باشد.

** زمان کلاس را فیفا تعیین کرده است

شهریاری درباره مناسب نبودن زمان کلاس افزود: فیفا تاریخ برگزاری کلاس را تعیین کرد و برنامه‌ریزی دپارتمان ساحلی هم دچار مشکل شده است، چراکه طبق برنامه قرار بود 5 هفته پایانی لیگ برتر را فشرده‌تر برگزار کنیم.

قبل از شروع برف و باران لیگ را تمام کنیم که اجرایی نشد ولی چند روز، خیلی در برنامه‌های باشگاهی لیگ برتری تأثیر نخواهد داشت و به‌ همین دلیل بین هفته 8و 9 لیگ یک فاصله 9 روزه انداخته‌ایم، برای دپارتمان ساحلی خیلی مهم بود که مربیان لیگی فعال در این کلاس شرکت داشته باشند.

** تورنمنت چهار جانبه بهمن، بین المللی نیست

رئیس دپارتمان ساحلی درباره تورنمنت ساحلی که بهمن ماه در کشور برگزار می شود، افزود: قبل از بازی‌های بین قاره‌ای با کشور‌های مختلف رایزنی کردیم که در تورنمنت بهمن ماه شرکت کنند. تیم های ژاپن، پرتغال و مکزیک و روسیه به دلیل مشکلات مالی دعوت ایران را رد کردند.

به همین دلیل در این ماه فقط تیم ملی بلاروس طبق توافق نامه‌ای که امضا کردیم در تورنمنت شرکت می‌کند. البته با سرمربی ژاپن، مارسلومندز هم صحبت کرده‌ایم که در این ‌تورنمنت شرکت کنند اما هنوز جواب قطعی به ما نداده است.

** رشته فوتبال ساحلی مدیون حمایت فدراسیون است

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی همچنین گفت: اینکه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در برزیل اردو می‌زند، به دلیل حمایت مالی فدراسیون فوتبال است و فوتبال ساحلی کشورمان خیلی جلوتر از سایر کشورهای جهان است.

ایران تنها کشوری است که دارای لیگ فوتبال ساحلی در 3رده است و در بخش بانوان لیگ منظم دارد، و این تنها در سایه حمایت مسئولان از این ورزش مفرح است.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: تمام مربیان فوتبال ساحلی برای مربیگری در لیگ‌های کشور از سال 2017 نیازمند داشتن مدرک سطح 2و 3 آسیا هستند و در پایان این دوره به مربیان شرکت کننده مدرک مربیگری آسیا خواهیم داد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار