تبریز؛

برگزاری سوگواره شعر اربعین در تبریز

رییس انجمن ادبی تبریز از برگزاری سوگواره‌ی شعر اربعین در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ علیمحمدی گفت: این آیین در آستانه ‌اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) روز دوشنبه نهم آذرماه جاری از ساعت شانزده در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تبیین ابعاد مختلف نهضت عظیم امام حسین (ع) به زبان شعر و ادب افزود: شخصیت والای امام حسین (ع) و نهضت عظیم عاشورا، دارای ابعاد گسترده ای است و ویژگی های شاخص و هدف متعالی او همواره مورد توجه اصحاب فضل، هنر و ادب بوده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه وجدان های بیدار همواره با تاسی از صفات والای امام حسین (ع) و عظمت روح آن بزرگوار  به خلق آثار گرانسنگی پرداخته اند افزود: برگزاری این سوگواره در راستای  شناساندن  ابعاد وجودی و شخصیتی امام حسین (ع) با بهره گیری از زبان رسای شعر و ایجاد انگیزه در بین اصحاب فرهنگ و ادب جهت خلق آثار بدیع فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و ولایی است.

وی عشق و ارادت هنرمندان و شعرای منطقه به ائمه اطهار (ع) و در راس آن امام حسین (ع) را ظرفیتی گسترده برای خلق آثار ارزشمند و بالندگی فرهنگ حسینی دانست و افزود: برگزاری آیین‌هایی با محوریت واقعه ی عظیم عاشورا ، فرصت مغتنمی برای استفاده از توانایی های هنرمندان،‌شعرا و نویسندگان است.

گفتنی است :سوگواره شعر اربعین با همکاری انجمن ادبی تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی نهم آذرماه جاری ساعت 16 در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.
 انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.