تبریز؛

کالای مشابه ایرانی در اولویت خرید سازمان منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید از انبار مرکی این سازمان بر لزوم رعایت خرید و استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عرب باغی حمایت از تولید داخل را لازمه تقویت اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: یکی از الزامات اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدکننده و کالای ایرانی است.

وی افزود: دانش و مهارت لازم برای تولید کالا در کشور وجود دارد و لازم است با استفاده از تکنولوژی و ایده های نوین در راستای ارتقاء سطح کیفی کالای ایرانی گام برداشته شود.

عرب باغی مناطق آزاد را فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح کیفی کالای ایرانی توصیف کرد و گفت: ورود تکنولوژی برتر جهان بدون عوارض گمرکی در این مناطق و امکان سرمایه گذاری 100 درصد ایرانی و خارجی و یا مشترک مهیا بوده و عرصه های بزرگی برای کسب جایگاه برتر در سبد خرید ایرانیان و حضور کالای ایرانی در بازارهای بین المللی در این مناطق وجود دارد.

وی در ادامه برخورداری سرمایه گذاران از مزیت قانون ارزش افزوده برای کسب سود بیشتر در تولید، معافیت مالیاتی 20 ساله، معافیت از عـوارض گـمرکی و سـود بازرگانی برای واردات مـواد اولیه و ماشین آلات، امکان صدور کالای تولید شده به خارج از کشور با کمترین تشریفات، امکان هر گونه فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذاران خارجی، ثبت شرکت ها توسط خود سازمان منطقه آزاد ارس، امکان سرمایه گذاری 100 درصد خارجی بدون مشارکت ایرانی و تضمین سرمایه سرمایه گذاران خارجی در برابر تملک و ملی شدن، امکان استفاده از متخصصین خارجی و عدم نیاز به تحصیل روادید برای ورود و خروج اتباع خارجی، صدور پروانه اشـتغال برای اتباع خارجـی توسط سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس را از جمله مزیت های رقابتی منطقه آزاد ارس برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس موقعیت استراتژیک این منطقه و دسترسی به بازاراهای بزرگ آسیایی و اروپایی را یادآور شد و گفت: ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران، به دلیل موقعیت ویژه منطقه ای و قوانین آسان نسبت به سرزمین اصلی و وجود فرصت های کم نظیر سرمایه گذاری با وجود ظرفیت های بالقوه، مورد استقبال سرمایه گذاران در عرصه های مختلف تولید، صنعت، تجارت، گردشگری، کشاورزی و بازرگانی قرار گرفته است.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای رعایت خرید کالای ایرانی در سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: هر نوع کالایی که مشابه ایرانی داشته باشد در اولویت خرید سازمان قرار بگیرد.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.