وب سایت هیل: اوباما در میان زورآزمایی ترکیه و روسیه

پس از حادثه سرنگونی جنگنده روس و بالا گرفتن تنش‌ها میان این کشور و ترکیه، دولت اوباما با وضع دشواری در جنگ سوریه مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت هیل، پس از سرنگونی جنگنده روس بوسیله ترکیه، روابط مسکو و آنکارا به شدت رو سردی نهاد. در این میان آرایش کشورها در جنگ سوریه نیز مشخص‌تر شد.

در جنگ سوریه، دولت اوباما تلاش کرده است تا آنجا که ممکن است از درگیری ناخواسته با روسیه و دولت سوریه خودداری کند. پس از حادثه سقوط جنگنده روس، شرایط برای دولت اوباما سخت‌تر شد. براساس قوانین ناتو، کشورهای عضو باید از یکدیگر در مقابل حمله خارجی حمایت کنند. اگر روسیه درصدد اقدام تلافی جویانه باشد، این صورت اوباما چه عملکردی خواهد داشت؟

پس از این حادثه، روسیه اقدامات بسیاری را از جمله اعزام ناو جنگی خود به دریای مدیترانه، انجام داده است تا از جنگنده‌های این کشور در سوریه حفاظت کند.

به نظر می‌رسد دولت اوباما در تلاش است هر دو طرف را به آرامش دعوت کند. اوباما در مکالمه تلفنی با رجب طیب اردوغان، از عملکرد ترکیه در حفاظت از مرزهای هوایی خود، حمایت کرد. «جان کری،» وزیر خارجه آمریکا نیز با همتای روس خود در این خصوص گفتگو کرد و روسیه را به آرامش بیشتر فرا خواند.

به نظر می‌رسد اوباما می‌کوشد در شرایط کنونی اوضاع را آرام‌تر کند؛ اما بنابر عقیده کارشناسان، پاسخ و عملکرد روسیه در این خصوص بسیار تعیین‌کننده و حیاتی خواهد بود


انتهای پیام/
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار