باهنر در نشست ماهانه "جام":

رشد اقتصادی تا پایان سال 94 از صفر عبور نمی‌کند/ فعالیت‎های تکفیری‌ها در کشورمان خنثی شده است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که رشد اقتصادی تا پایان سال 94 از صفرعبور نکند و اگر خیلی خوب کار کنیم به نقطه صفر می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (شنبه 7 آذر) در نشست ماهانه تشکل متبوعش با اشاره به مسئله رکود اقتصادی اظهار داشت: مقوله رکود اقتصادی مسئله مهم کشور است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که رشد اقتصادی تا پایان سال 94 از صفر عبور نکند و اگر خیلی خوب کار کنیم به نقطه صفر می‌رسیم اما اینکه رشد اقتصادی ما به 2+ تا 3 درصد رسیده، درست نیست.

وی با اشاره به پیش فروش بیش از 120 هزار خودرو در روزهای اخیر گفت: این میزان فروش که تحرک اندکی در بازار خودرو ایجاد کرده به زورِ اعتبارات ارزان به وجود آمده است و تنها جواب فروش یک و نیم تا دو ماه است؛ نتیجتاً بسته ضد رکود دولت یک مسکّن برای حرکت است.

باهنر با بیان اینکه کاهش تقاضا باعث بی رونقی تولید در کشور شده است، ابراز کرد: اگر بنگاه‌ها به سوی تولید صد هم بروند صرفاً انبارها پر می‌شوند و باز هم مسئله رکود حل نخواهد شد بنابراین باید به سوی تحریک تقاضا برویم. 

نایب رئیس مجلس همچنین در خصوص لایحه بودجه سال 95 اظهار داشت: دولت وعده داده که لایحه بودجه سال 95 را تا تاریخ 15 آذر ماه به مجلس ارائه کند البته مجلس هم در دوره آخر فعالیت خود قرار دارد و نمایندگان خیلی خیالشان راحت نیست تا بتوانند به این لایحه رسیدگی کنند اما به هر حال مجلس وظیفه خود را انجام خواهد داد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید براینکه سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید سنگین‌ترین سایه را روی برنامه ششم توسعه داشته باشد، گفت: یکی از تئورسین های اقتصادی دولت اعلام کرده که اگر بتوانیم در سال 96 یا 97 از رکود خارج شویم، برای کشور خیلی خوب خواهد بود و در حقیقت با این اظهارات مسئله حل رکود را به دولت دوازدهم واگذار کرده اند.

باهنر در ادامه اظهارات خود و با اشاره به تحولات ماه‌های اخیر در فلسطین گفت: بیشتر جوانان فلسطینی آتش به اختیار حرکت می‌کنند و خیلی از بالا مدیریت نمی‌شوند و اگر چه تعداد شهدای انتفاضه سوم زیاد بوده اما نسبت آن‌ها به کشته‌شده‌های صهیونیستی نسبت قابل قبولی است.

 وی درباره رویکرد گروه‌های جهادی نسبت به حرکت انتفاضه سوم فلسطینی‌ها گفت: گروه‌های جهادی متمرکز نشده‌اند و به صورت جدی از انتفاضه فلسطینی‌ها حمایت نکردند. شاید چشمان آن‌ها از تعداد نفراتی که در غزه به شهادت رسیده‌اند ترسیده است ،البته برخی از آن‌ها بهانه‌هایی می‌آورند مبنی بر این که مواضع ایران نسبت به آن‌ها پس از عبور از برجام سست خواهد شد در حالی که چنین نیست.

 دبیر کل جامعه مهندسین همچنین درباره تحولات اخیر عراق تصریح کرد: امروز تقریباً هیچ نقطه شیعه‌نشینی از عراق در تصرف داعش نیست البته برای ما مسئله شیعه و سنی فرقی ندارد اما داعشی‌ها روی شیعیان حساسیت بیشتری دارند و معمولاً قتل‌عام‌های خود را به سوی مناطق شیعه‌نشین سرازیر می‌کنند.

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه اظهارات خود گفت: روسیه مجوز دخالت در امور عراق را ندارد بر عکس سوریه مسئولان این کشور این اجازه را به آن‌ها داده‌اند.

 باهنر همچنین با اشاره به موضع تکفیری‌ها در قبال جمهوری اسلامی تصریح کرد: تکفیری‌ها از این که نتوانستند هیچ حرکتی در ایران انجام دهند، عقده‌ای و کینه‌ای شده‌اند. آن‌ها خیلی علاقه‌مند هستند و جزء اهداف استراتژیکشان هم هست که بتوانند در گوشه‌ای از ایران ترقه‌ای بترکانند اما همه فعالیت‌های آن‌ها خنثی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار