یاسوج ؛

بهره مندی 100خانوارکهگیلویه و بویراحمد از مستمری بیمه روستایی وعشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گفت:100خانوار در این استان از مزایای دریافت مستمری صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر بهره مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج عیسی کریمی افزود: این تعداد خانوار عشایری ماهیانه حداقل چهار میلیون ریال مستمری از این صندوق دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان این صندوق تعداد مستمری بگیران صندوق بیمه روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تا چهار ساله آینده به پنج هزار خانوار خواهد رسید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از دو ساله گذشته تاکنون شش هزار خانوار زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: تاکنون 16هزار و 800 خانوار روستایی و عشایر این استان از مزایای بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری بهره مند شده اند.

وی تعداد افراد زیرپوشش صندوق بیمه روستایی عشایر کهگیلویه و بویراحمد را 64هزار و 200 نفر برآورد کرد.

وی گفت: 90هزار خانوار روستایی و عشایر یا کشاورزان ساکن شهرهای این استان شرایط قرار گرفتن زیر پوشش این صندوق را دارند.

وی تصریح کرد: سکونت در مناطق روستایی و عشایری، اشتغال به کشاورزی و داشتن 18 سال سن بدون محدودیت حداکثری سن از اصلی ترین شرایط این بیمه است.

کریمی ادامه داد: با پرداخت سالانه حداقل یک میلیون و 500 هزار ریال و حداکثر سه میلیون و 600 هزار ریال کشاورزان، اهالی روستاها و عشایر می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

کریمی با اشاره به این که صندوق بیمه روستایی عشایر سه خدمت مستمری، ازکارافتادگی و فوت را به جامعه هدف ارائه می کند افزود: بیمه بیکاری، غرامت ازکارافتادگی جزئی و هزینه کفن و دفن از خدماتی است که در آینده نزدیک به خدمات این صندوق اضافه خواهد شد.

وی گفت:در صورت پرداخت 15 سال بیمه یا رسیدن به سن 65 سال فرد زیر پوشش این صندوق بازنشسته می شود.

وی ابراز داشت:با هدف حمایت از این اقشار کم درآمد و آسیب پذیر ، 70 درصد از حق بیمه تعیین شده از سوی دولت و 30 درصد دیگر از سوی جامعه هدف پرداخت می شود.

وی گفت: این طرح نقش اثرگذاری در کاهش مهاجرت جمعیت روستایی و عشایر به مناطق شهری دارد.

کریمی تصریح کرد: 67 متولی بیمه در بخشداری ها،دهیاری ها و تعاون روستایی ،ارائه خدمات بیمه روستایی و عشایری این استان را برعهده دارند.

کریمی ابراز داشت: از این تعداد 48 کارگزار در دهیاری ها، 13 مورد تعاونی روستایی و شش مورد دیگر نیز در تعاونی های تولیدی عشایری مستقر هستند.

کریمی واگذاری کارگزاری های این صندوق به بخش خصوصی به منظور جذب بیشتر جامعه هدف از مهمترین رویکردهای این صندوق است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای یک هزار و700 روستاست.

انتهای پیام /س
برچسب ها: مستمری ، بیمه ، روستایی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.