کرمانشاه؛

تنقلات غیر مجازی که مصرف آنها توصیه نمی شود

یک کارشناس تغذیه ژله ها، پاستیل ها و سایر مواد اینچنینی را جزو تنقلات غیرمجاز دانست و گفت: مصرف این نوع از مواد توصیه نمی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نیلوفر حیدری گفت: ژله‌ها و پاستیل ها حاوی مقادیر زیادی شکر هستند و مصرف آنها قند دریافتی در بدن را به میزان زیادی بالا می برد و همین مسئله زمینه ابتلا به قند خون(دیابت) را در افراد به وجود می آورد.

حیدری وی در ادامه مصرف انواع ژله و پاستیل را به دلیل قند زیاد در بروز اضافه وزن و چاقی در افراد موثر دانست و گفت: توصیه می شود خانواده ها از خرید اینگونه مواد به ویژه برای کودکان و نوجوانان صرف نظر کنند، زیرا مصرف این نوع از خوراکی ها افراد را مستعد چاقی می کند.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از رنگ ها و افزودنی ها در ژله ها زیاد است، گفت: مصرف این مواد رنگی که اغلب صنعتی هم هستند باعث بروز ناراحتی های گوارشی به ویژه در افرادی که ناراحتی های گوارشی مثل سوزش معده دارند، می شوند.

حیدری سپس به خانواده هایی هم که فرزندانشان تمایل به خوردن این نوع از تنقلات دارند، توصیه کرد: در صورتی که مجبور به خرید ژله و پاستیل شدند، سعی کنند انواع کوچک تر و بی رنگ تر را انتخاب کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه برخی مصرف ژله ها را در پیشگیری از پوکی استخوان مفید می دانند، گفت: چنین چیزی به هیچ وجه جنبه علمی نداشته و صحت ندارد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، تنقلات ، مصرف ، توصیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.