وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

تسهیلات فروش اقساطی مسکن در راه است

وزیر راه و شهرسازی مسکن گفت: مسکن قسطی سیستمی برای هماهنگی بین انبوه‌سازان و بانک مسکن است که می‌تواند موجب ایجاد رونق در بازار مسکن شود.

مسکن قسطی موجب رونق بازار مسکن خواهد شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا- اقیانوسیه در جمع خبرنگاران گفت: مسکن قسطی سیستمی برای هماهنگی بین انبوه‌سازان و بانک مسکن است که می‌تواند موجب ایجاد رونق در بازار مسکن شود.

وی گفت: مدتی است که بحث و وجود مازاد عرضه در بازار مسکن در محافل وجود دارد و فروش قسطی مسکن قرار است که به فروش واحدهای مازاد کمک کند دولت هیچ دخالتی در این طرح ندارد زیرا بانک‎‌ها تسهیلات نمی‌دهند و فقط بانک مسکن فروش را برای انبوه‌سازان تضمین می‌کند.

آخوندی ادامه داد: بانک نقش تضمین‌کننده پرداخت اقساط به تولیدکننده را دارد و در این طرح کسی به کس دیگر تسهیلات نمی‌دهد و تنها خود فروشنده است که اقساط را از طریق بانک مسکن دریافت می‌کند.

وزیرراه و شهرسازی تصریح کرد: تأمین این طرح تا حدودی می‌تواند به رونق بازار مسکن کمک کند چون فروشنده مجددا با درآمد حاصله واحدهای جدید می‌سازد و نباید تصور کرد که یک راه‌حل برای تمام مشکلات وجود دارد.

آخوندی گفت: بانک توسعه مسکن و نهادسازی بانکی در برنامه ششم مطرح شده و تلاش داریم که بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: همچنین در این برنامه ایجاد صندوق توسعه حمل و نقل در حوزه بزرگراه‌ها هم پیش‌بینی شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، آخوندی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار