بزرگداشت شیخ مفید در رادیو نمایش

زندگی شیخ مفید با نویسندگی مجید نظری‌نسب و کارگردانی حمید منوچهری در قالب نمایش رادیویی «هجرت سرخ ستاره» به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو؛ مجید نظری‌نسب نویسنده نمایش رادیویی «هجرت سرخ ستاره» درباره نحوه نگارش این اثر رادیویی گفت: منابع بسیاری درباره زندگینامه شیخ مفید در مقاطع مختلف زندگی ایشان وجود دارد که تلاش کرده‌ام مقطعی از زندگی ایشان را انتخاب کنم که جذابیت‌های دراماتیک بیشتری برای مخاطب داشته باشد.

وی افزود: شیخ مفید در زمان خلفای عباسی در مناظره‌های مختلفی حضور داشته و در نگارش این نمایش رادیویی سعی کرده‌ام از زاویه‌ای نمایشی این مناظره‌ها را ببینم تا صرفا شامل گفتگوهای فلسفی نشود.

این نویسنده خاطرنشان کرد: این کار با 4 شخصیت نوشته شده است که  شخصیت محوری آن شیخ مفید است و در مقابل او دختری است که پدرش بارها در مناظره با شیخ مفید شکست خورده و این ناکامی‌ها باعث شده تا از رویارویی دوباره واهمه داشته باشد؛ اما دختر جوان می‌خواهد به پدرش کمک کند تا شیخ مفید را شکست دهند و در این بین اتفاقاتی می‌افتد که خواهید شنید ...

«هجرت سرخ ستاره» به تهیه‌کنندگی: مهتاب امینی و با هنرمندی مهرخ افضلی، مهرداد عشقیان، محمد یگانه و احمد گنجی به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این نمایش به صدابرداری پیروز صدرایی و افکت: محمدرضا قبادی‌فر روز دوشنبه 9 آذر ساعت 7 صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.