داووداغلو: جسد خلبان روسی را به مسکو تحویل می‌دهیم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد این کشور آماده تحویل جسد خلبان جنگنده ساقط شده، به روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، اعلام کرده است با توجه به وجود دو ائتلاف جداگانه در سوریه که اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند، احتمال تکرار حادثه سرنگونی هواپیمای روسی وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد جسد خلبان روس به ترکیه آورده شده و آماده تحویل به روسیه است.

داووداغلو در اینباره گفت: جسد خلبان روس که در حادثه سرنگونی هواپیمای سوخوی ارتش روسیه کشته شد، بامداد امروز در منطقه مرزی تحویل مقامات ترکیه شده است. 

وی با اعلام این موضوع گفت: کشیش‌های ارتدکس در استان هاتای ترکیه پس از تحویل جنازه خلبان روس به مقامات ترکیه مراسم دینی را مطابق با باورهای مذهب ارتدکس اجرا کردند. 

وی با تاکید بر اینکه جنازه این خلبان پس از اقداماتی که ترکیه به درخواست روسیه انجام داد به ترکیه تحویل داده شده است، گفت: جنازه خلبان روس به روسیه تحویل داده خواهد شد. 

نخست وزیر ترکیه مدعی شد: تلاش‌هایی که برای مقصر نشان دادن ترکیه در سرنگونی هواپیمای روسیه توسط جنگنده‌های ترکیه صورت می‌گیرد، ‌ به لحاظ موازین حقوقی بین المللی فاقد اعتبار و مشروعیت است. 

داووداوغلو گفت: این تلاش‌ها به نفع روابط دوستانه ترکیه و روسیه به عنوان دو کشور همسایه نیست. طرفی که پیش‌تر نیز حریم هوایی ترکیه را بار‌ها نقض کرده است، باید درباره این حادثه خود را نقد کند. 

داووداوغلو گفت: اظهاراتی که مقامات روسیه اخیرا بیان می‌کنند به لحاظ روابط میان دو کشور همسایه قابل قبول نیست. 

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد اقدامی که نیروهای مسلح ترکیه انجام داد مشروع و در چارچوب موازین حقوقی و دستوراتی است که دریافت کرده است. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
ان شالله به زودی جسد رجب اردوغان و تحویل خانوادش بدین نامسلمونا!
آخرین اخبار