مقیمی: تامین امنیت انتخابات برعهده وزارت كشور است

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تامین امنیت انتخابات گفت: تامین امنیت انتخابات برعهده وزارت كشور است .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات كشور در دهمین همایش منطقه ای ستاد انتخابات كشور كه امروز (دوشنبه) با حضور استاندار و اعضای ستاد انتخابات فرمانداران و بخشداران استان البرز ، قم و سمنان در مجموعه ورزشی فرهنگی ملاصدرا برگزارشد، اظهار كرد: در نظام مردم سالاری كه بر پایه دینی است مردم باید بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای به پای صندوق های رای بیایند.

وی با اشاره به برگزاری باشكوه انتخابات گفت: شرایط انتخابات باید برای تمام داوطلبان  یكسان بوده و همگان پیرو قانون باشند .

رئیس ستاد انتخابات كشور افزود: براساس ماده ٦٠ قانون انتخابات دواطلبان حق هیچ‌گونه تبلیغات را خارج از زمان تعیین شده نخواهند داشت.

مقیمی با اشاره به اینكه  تمام داوطلبان باید با اطلاع و آگاهی از قانون انتخابات در كشور شركت كنند ، تاكید كرد: در مركز ستاد انتخابات از اول اردیبهشت جلساتی برای آگاهی دادن به افراد برگزار شده است.

وی با اشاره به تامین امنیت انتخابات افزود: تامین امنیت انتخابات برعهده وزارت كشور است .

مقیمی ادامه داد: بحث امنیت داخل حوزه علاوه بر هیئت اجرایی و نیروی انتظامی برعهده بازرسان وزارت كشور خواهد بود و هیچ فردی حق ورود به داخل حوزه ها را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینكه مشاوره حقوقی مهم‌ترین بخش انتخابات است ،اظهارداشت : داوطلبان باید هر استدلال و برهانی را براساس قوانین حقوقی بیان كنند و در صورت لزوم از كارشناسان حقوقی استفاده كنند.

مقیمی گفت: بیش از یک میلیون و ٢٠٠ هزار مجری فعال در زمینه انتخابات در كشور حضور دارند.

وی بیان کرد: برای حفاظت از ارائه و اسناد محرمانه در طول انتخابات سازمان‌های نيروی انتظامی ، ثبت احوال ، اطلاعات و دستگاه قضايی بايد در اين امر نسبت به تمام امور آگاهی و همكاری لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه لایحه قانون جامع انتخابات تهیه و به دولت ارجاع شده است، اظهار داشت: دولت بودجه یک سوم را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی به وزارت کشور ارائه کرده است.

وی افزود: از 25مرحله فعالیت انتخاباتی، 23مرحله آن ماشینی و تنها 2مرحله رای گیری و شمارش آن ماشینی و الکترونیکی نیست.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: سخت افزار انتخابات به صورت الکترونیکی به تایید شورای نگهبان رسیده و به دنبال تهیه نرم افزار آن هستیم.

مقیمی ادامه داد : 160 میلیارد تومان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات به وزارت کشور داده شده است.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات گفت: نرم افزار برگزاری الکترونیکی انتخابات توسط کارشناسان داخلی تهیه شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تبلیغات داوطلبان تاکید کرد: تبلیغات از 29 بهمن آغاز شده و تا پایان روز قبل از انتخاب ادامه خواهد داشت.

مقیمی گفت :‌کارمندان دولت تنها در خارج از کار و زمان اداری می‌توانند تبلیغات کنند و هیچ یک از مدیران دولتی تحت نام حقوقی نمی‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار