تبلور محبت مسلمانان در مراسم اربعین ریشه داعش را می‌خشکاند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نیازی نیست که مسلمانان در پیاده‌روی اربعین مرگ بر داعش بگویند چرا که تبلور دوستی و محبت میان آنان، ریشه گروه‌های تروریستی را می‌میراند.

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بشر امروزی از وعده‌های تمدن غرب خسته شده و تمام ادعاهای صلح و دموکراسی را مانند یک سراب یافته که جز ناامنی و دشمنی حاصلی به دنبال ندارد بنابراین انسان قرن حاضر تشنه محبت و دوستی است.

وی افزود: در چنین شرایطی تمدن غرب خود را رو به اضمحلال می‌یابد چرا که اگر جوامع بشری متوجه محبت و دوستی موجود در میان مسلمانان و مراسمی مانند اربعین شوند دیگر بدنبال سراب نخواهد رفت و آب حقیقی را طلب می‌کنند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: نمایش و تبلور دوستی و محبت زائران مراسم اربعین حسینی که بی‌اعتنا به تهدیدها و خطر حملات تروریستی هر ساله در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت می‌کنند، داعش را می‌میراند و نیازی نیست که مسلمانان در این راهپیمایی مرگ بر داعش بگویند.

آیت‌الله حائری شیرازی اختصاص انحصاری مراسم سرشار از محبت اربعین به اسلام و برخوردار نبودن تمدن غرب از چنین مراسمی را بزرگترین دلیل بر موهوم بودن وعده‌های غرب دانست و تصریح کرد: جریان اربعین به اهل عالم می‌گوید تاریخ مصرف دشمنی پایان یافته و با انقراض کینه‌ها، دوستی‌ است که ماندگار می‌ماند.

وی بیان کرد: اسلام به دو شاخه تقسیم شده و داعش اسلام دروغین و در مقابل آن تشیع اسلام حقیقی و دوستی محض را نمایش می‌دهد، چرا که داعش نتیجه نفوذ آمریکا و راهپیمایی اربعین نتیجه نفوذ اسلام است.

این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به جنگ دو کشور ایران و عراق گفت: با وجود بیش از 300 هزار کشته و مجروح از هر دو طرف اما امروز در نتیجه نفوذ اسلام کشور عراق میزبان و ایرانیان و سایر کشورها در اربعین هستند که این مسئله نشان می‌دهد اگر از ارتباط با غربی‌ها به ارتباط با خدا برگردیم، دشمنی‌ها تبدیل به دوستی می‌شود.

وی محبت را گمشده بشر دانست و تصریح کرد: مهم آن است که بتوانیم روح مهربانی حاکم بر مراسم اربعین را به جهانیان نشان دهیم.







برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید




انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، داعش ، نفوذ ، عراق ، اسلام ، محبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار