گزارش نیویورک تایمز: اوباما از بحران تروریسم به بحران آب و هوایی تغییر موضع داد

نیویورک تایمز در گزارشی به تغییر موضع "باراک اوباما" از تهدیدات تروریستی به تهدیدات آب و هوایی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "کورال داونپورت" نوشت: کنفرانس رسیدگی به حل بحران تغییرات آب و هوایی میراث دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، است. وی با وعده متوقف کردن تغییرات آب و هوایی و ممانعت از گرم‌تر شدن کره زمین از شهروندان آمریکایی خواست  به او رای دهند و در نهایت نیز توانست به کاخ سفید راه یابد. 

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش نوشت: حالا اوباما به ماه‌های آخر حضور خود در کاخ سفید رسیده است و بحران تغییرات آب و هوایی همچنان بر قوت خود باقیست. باراک اوباما در کنفرانس خبری مشترک با "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، اشاره کوتاهی به حملات تروریستی 13 نوامبر پاریس کرد و بیشتر تمرکز خود را بر روی موضوع مورد مباحثه در کنفرانس آب و هوایی امسال به میزبانی پاریس قرار داد.

اوباما در با کنفرانس تغییرات آب و هوایی که از فردا در پاریس آغاز به کار می‌کند گفت: چگونه می‌توانیم تهدیدات تروریستی در جهان را خنثی ‌کنیم درحالیکه از ساخت آینده‌ای پاک و سالم برای فرزندانمان ناتوان هستیم. 

هرچند اوباما در تبلیغات انتخاباتی سال 2012 اشاره چندانی به گرم‌تر شدن کره زمین نکرد؛ انتظارات از او برای رسیدگی به چالش تغییرات آب و هوایی در دور دوم ریاست جمهوری افزایش یافت. اوباما یکشنبه شب وارد پاریس می‌شود و امیدوار است طرح جامع او برای کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از افزایش دمای زمین مورد تایید حاضران در اجلاس قرار بگیرد. هیچ یک از روسای جمهوری که به پاریس می‌آیند، طرحی ویژه و اختصاصی درباره تغییرات آب و هوایی در اختیار ندارند و همین موضوع اوباما را میان آنها منحصر به فرد می‌کند. اوباما قصد دارد با 120 مقام ارشد دیپلماتیک جهان بر سر یک موضوع واحد به توافق برسد و یک دستورالعمل جدید برای کنترل انتشار گازهای آلاینده به جو ارائه دهد.

اوباما در دور نخست ریاست جمهوری خود 80 میلیارد دلار صرف پروژه‌های استفاده از انرژی پاک کرد؛ اما وی خیلی زود دریافت همه کشورها امکان هزینه کردن چنین مبلغ هنگفتی را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای خود ندارند. او فردا با طرحی جدید که قابلیت اجرا برای تمام کشورهای جهان را داشته باشد در پاریس به سخنرانی می‌پردازد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار