نمایشگاه فرش دستباف ایران در آتن برپا شد

سومین نمایشگاه فرش سنتی با حضور علاقمندان به فرش دستباف ایرانی در هتل کاراول شهر آتن، پایتخت یونان برپا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مهدی هنردوست سفیر، محمدرضا پاکروان وابسته فرهنگی، سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و تجار ایرانی و یونانی حضور داشتند.

سفیر کشورمان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، فرش ایرانی را به عنوان یکی از هنرهای اصیل عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ ساختار هنری فرش‌های ایرانی که رمز ماندگار بودن آن نیز به شمار می‌رود، یک ضرورت است.

مهدی هنردوست همچنین بر ضرورت توسعه بازار فرش و ارائه آن به عنوان یک کالای ارزشمند ایرانی تاکید کرد.

وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به جنبه‌های هنری فرش ایرانی، گفت: فرش ایرانی یکی از هنرهای اصیل کشورمان است و هنرمندان ایرانی در این صحنه به کرات هنر خود را به صورت خوشنویسی و نقاشی روی این گونه فرش‌ها ارائه کرده‌اند.

وابسته فرهنگی ایران نیز افزود: تاکنون هیچ بازاری نتوانسته است که با فرش ایرانی هم از نظر هنری و هم از نظر کیفی مقابله کند و رمز منحصر بودن فرش ایرانی در همین نکته نهفته است.

پاکروان تصریح کرد: ایرانیان از دیرباز با شیوه‌های مختلف به ارائه هنر پرداخته‌اند و علاوه بر فرش، هنر مینیاتور، نقاشی، خطاطی، معرق، فلزکاری، کار روی شیشه و ده‌ها هنر دیگر را به جهانیان عرضه کرده‌اند.

در این نمایشگاه صدها تخته فرش نفیس در ابعاد مختلف از بافته‌های ارزشمند استان‌ها و شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران برای علاقمندان به فرش ایرانی در هتل کاراول شهر آتن عرضه شد.

در حاشیه نمایشگاه فرش ایرانی، غرفه‌ای از صنایع‌دستی نیز دایر شد که مورد توجه مهمانان قرار گرفت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ایا در یونان رفوگری فرش وجوددارد
آخرین اخبار