اصفهان؛

کمک بلاعوض شرکت ژاپنی برای حل مشکل آب خوانسار

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کمک بلاعوض یک شرکت ژاپنی برای حل مشکل آب خوانسار خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن غلامی اظهار کرد: با مشارکت JMCE ژاپن و کمک بلاعوض 1.5 میلیون دلاری آن می توان به اصلاح شبکه آب خوانسار پرداخت و ازهدررفت 40 درصد آب جلوگیری کرد. 

غلامی خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض این شرکت در راستای خدمات عام المنفعه در کشورهای مختلف و جویای کمک و همکاری انجام می پذیرد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همچنین خبر داد: این موضوع تا روزهای آینده نهایی خواهد شد.


در ادامه تفاهم های دفترهمکاری های خاورمیانه ژاپن در ایران در زمینه انتقال دانش و تکنولوژی به شرکت های آب و فاضلاب ایران و همکاری در ارتقای وضعیت بهره برداری شبکه های آب و فاضلاب سطح کشور، بالاترین مقام اجرایی این مرکز هفته گذشته با مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان دیدار کرد و در زمینه توسعه همکاری ها و برنامه ریزی های آینده به بحث وتبادل نظر پرداخت. 

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیش از این گفته بود: ژاپن برای کاهش آب بدون درآمد در ایران بیش از یک میلیون دلار سرمایه گذاری می کند و این طرح با هماهنگی مرکز همکاری های خاورمیانه ای ژاپن و توسط جایکا انجام می شود و شهر خوانسار در استان اصفهان برای اجرای طرح کاهش آب بدون درآمد انتخاب شده است.


حمیدرضا تشیعی ادامه داد: شاخص آب بدون درآمد شهر خوانسار که بیشترین مقدار این آب را دارد (شامل مجموعه هدررفت فیزیکی و غیرفیزیکی آب) معادل 60 درصد است که با اجرای این طرح آب بدون درآمد این شهر به 15 تا 17 درصد کاهش خواهد یافت.

وی اجرای طرح کاهش آب بدون درآمد با همکاری ژاپن را نمونه ای بی نظیر در دنیا اعلام و تصریح کرد: متوسط آب بدون درآمد در کشور ما 26 درصد است که 14 درصد آن آبی است که از لوله ها هدر می رود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.