پیاده روهای شهر پاتوق معتادان/زمانی که ترس و دلهره به جان خانواده ها می افتد

عدم عبور از پل‌ های هوایی آن هم در اماکن بسیار پرتردد، به جز مجهز نبودن به پله‌ برقی می‌تواند دلایل مهم‌تری نیز داشته باشد.

چه زمانی خواب خیابانی، خواب مسئولان را آشفته خواهد کرد؟/ معضل کارتن خواب‌ها در شهر جدی است!به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توفیق نظاره‌ برخی صحنه‌ها در شب‌های پایتخت برای برخی از همشهریان میسر نیست و پارک‌های قرق شده توسط عاملان وحشت شب‌های تهران نیز تمام مناطق این شهر را پوشش نداده و فقط برخی پارک‌ها را به تصرف درآورده‌اند، به همین دلیل دیدن برخی صحنه‌های نامناسب از دید اکثر مردم شهر پنهان خواهد ماند.

اما این معضل برخی از خیابان‌های پرجمعیت شهر را عجیب به خود درگیر کرده است. خیابان‌هایی که دیگر نه شب‌ها امنیت رفت و آمد خانواده‌های ساکن را دارند و نه روزها می‌توان از کنار این افراد با آرامش عبور کرد.

برخی خیابان‌های پرتردد پایتخت شبانه روز در قرق کارتن‌ خواب‌هایی است که امنیت را از شهر ربوده و در ملاء عام مواد مخدر مصرف می‌کنند و این اعمال را بدون توجه به کودکانی انجام می‌دهند که نظاره گر آن‌ها در خیابان‌ها هستند.

 اما چند وقتی است که این معتادان از مکان‌هایی که معمولا امورات خود را در آن‌ها می‌گذرانند خارج شده و پا فراتر گذارده‌اند و خود را به اماکن عمومی پایتخت رسانده‌اند.

*تزریق در ملاء عام

 پیاده‌روهای مملو از جمعیت، پاتوق معتادانی شده که بدون هیچ نگرانی و به راحتی در مقابل چشم همشهریان مواد مخدر تزریق کرده و با پایپ شیشه می‌کشند.

این افراد که این روزها کم نیستند به طرز عجیبی در سطح شهر در حال تردد بوده و این امر از زمانی بیشتر به وقوع پیوست که مسئولان ذیربط با شعار طرح جمع آوری معتادان، این افراد را از مکان‌ها و مخفیگاه‌هایشان بیرون کشیده و به اصطلاح مناطق پر خطر را که این معتادان حضور داشتند پاکسازی کردند اما این پاکسازی نه تنها مشکلی را از دوش شهر بر نداشت بلکه با بیرون راندن این افراد از هر منطقه، آن‌ها وارد منطقه‌ دیگر شده و اوضاع منطقه‌ جدید را بر هم ریختند.

*ترس از تصادف، ترس از تجاوز

 پل‌های عابر پیاده، پل‌هایی که در طول روز مسافران بسیاری داشته و مورد استفاده‌ و تردد شهروندان هستند برای عابران پیاده بسیار حائز اهمیت است. ترس از تصادف در اماکن بسیار پر تردد و خیابان‌هایی که با اتوبوس‌های پر سرعت و حصارهای ممتد آذین بندی شده اند هر مسافر و عابری را به استفاده از پل های عابر مجبور می‌کند. اما استفاده از این پل‌ها در برخی از ساعات روز و تمام ساعات شب از عبور از دل خیابان‌ خطرناک‌تر است.

هنگامی که پله‌های‌ پل را طی می‌کنیم با صحنه‌ وحشتناکی رو به رو می‌شویم که وصف آن در این گزارش خالی از لطف نیست.

 در دو طرف این‌ پل‌ها، کارتن خواب‌ها در کنار هم به حالت نشسته و درازکش، مشغول استعمال دخانیات و تزریق مواد هستند و برخی دیگر خمار از نرسیدن مواد در خواب نیم روزی به سر می‌برند.

 عبور از بین این افراد، مخصوصا برای خانم ها جسارت و به اصطلاح دل شیر می‌خواهد، آن هم از روی پل‌هایی که تمام نرده‌های آن توسط بیلبورد‌های تبلیغاتی پوشانده شده و از خیابان‌ها هیچ گونه دیدی ندارند.

اینجاست که شهروندان ترس از تصادف را به جان خریده و به جای عبور از روی پل‌ها به سختی از میان خیابان ها عبور می‌کنند. این صحنه ها در پایتخت کم نیست و مسئولان به جای حل این بحران فقط به بحث پاکسازی مناطق بسنده کرده اند که این طرح، طرح مُسکنی بیش نیست و تاثیری در روند حضور معتادان و کارتن خواب‌ها در تهران نخواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار