نقص ژنتیکی عجیب موجب تولد این نوزاد بدون دست شد + تصاویر

پدربزرگ و نوه چهار ساله او هر دو به خاطر جهش ژنتیکی فاقد دست هستند و کارشناسان اعتقاد دارند در نسل‌های آتی باز هم این نقص ژنتیکی می‌تواند تکرار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک پسر 4 ساله اهل کشور قزاقستان به نام kirill facey از بدو تولد بدون ساعد دست راست به دنیا آمده است.

گفتنی است، این مشکل مادرزادی در این کودک دقیقاً مشابه با مشکل پدربزرگ پدری خود است که او نیز از بدو تولد بدون ساعد دست راست به دنیا آمده است.

نقص ژنتیکی عجیب باعث تولد پدربزرگ و نوه بودن دست شده + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان وجود نوعی نقص ژنتیکی در این خانواده را مسبب جهش ژن مغلوب و به دنیا آمدن فرزندانی با این نوع معلولیت می‌دانند.

پدر و مادر بیولوژیک این کودک پس از به دنیا آمدن او و مشاهده این نقص ژنتیکی او را به پرورشگاه سپرده بودند که سرانجام او صاحب یک پدر و مادر خوانده جدید شد. پدر و مادر خوانده او با انجام تحقیقات فراوان پدربزرگ او را در کشور قزاقزستان پیدا کرده و ترتیب یک ملاقات برای افزایش سطح اعتماد به نفس فرزند خود را داده‌اند.

نقص ژنتیکی عجیب باعث تولد پدربزرگ و نوه بودن دست شده + تصاویر

پدربزرگ این پسر با وجود تمامی مشکلات ناشی از معلولیت تبدیل به یک فرد برجسته اقتصادی و قهرمان ورزشی در مسابقات پارالمپیک شده است.

پزشکان اعلام کرده‌اند در طی سالهای آینده با استفاده از نصب پروتز مصنوعی می‌توانند دامنه‌ فعالیت‌های انفرادی را در این کودک افزایش دهند.

نقص ژنتیکی عجیب باعث تولد پدربزرگ و نوه بودن دست شده + تصاویر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار