اردبیل؛

130 میلیارد ریال اعتبار به سد تازه کند گرمی اختصاص یافت

فرماندار گرمی گفت: 130 میلیارد ریال اعتبار به سد تازه کند گرمی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحیمی زاده افزود: با اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار امسال وارد فاز جدید از پیشرفت فیزیکی و فعالیت مجدد کارگاه سد شده است.

وی گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته به احداث و تکمیل سدهای مرزی و مهار آبهای جاری شهرستان گرمی در مقایسه با ده سال گذشته بی سابقه است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر احداث ساختمان های تجهیز کارگاه ، تکمیل انبار ناریه، احداث جاده دسترسی وتملک اراضی در جبهه های مختلف کاری در بخشهای حفر تونل انحراف آب، احداث طراز نرمال سرریز،احداث بچینگ و آغاز احداث دیواره سد با دهها نفر اشتغالزائی از جوانان منطقه عملیات احداث سد ادامه دارد.

فرماندار گرمی حجم کل سد تازه کند را 8 و نیم میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت: 3 و 6 دهم میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و تبدیل 507 هکتار از مزارع دیم منطقه به آبی، 3 میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی مرکز بخش انگوت و روستاهای اطراف بدلیل کیفیت مطلوب آب رودخانه سنبور چای، یک و 98 صدم میلیون متر مکعب نیز برای حفظ حیات رودخانه و محیط زیست اختصاص داده خواهد شد.

گفتنی است عملیات اجرائی سد تازه کند انگوت از بهمن ماه سال گذشته بر روی رودخانه سنبور چای بخش انگوت آغاز شده است و در حال حاضر 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل این پروژه آبی 690 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، اختصاص ، اعتبار ، سد ، گرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.